• Lapinette

Same same but different

Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.

• Svar på tråden Same same but different
  • nennesjuttioåtta

Tinga
    ja, jag hoppas ju att det inte ändras alltför mycket. Kanske skulle ta och investera lite dollar nu... Jag fyller ju 30 i juni så man kanske skulle önska sig det i present?

• nennesjuttioåtta

Oh Portugal tror jag på, gjorde en resebroschyr till Portugal för en herrans massa år sen och kom ihåg att det var väldigt fina bilder.

• Lapinette

nenne - härligt med NY! Står högt på vår lista men vi får se när vi kan pilla in det i vår kalender.

Ja, Portugal ser himla fint ut. Jag har valt ut städer som ligger öster och norr om Lissabon dvs inte Algarve. Gillar när det är lite bergigt, grönt och byar med små gränder.

• nennesjuttioåtta

Jo, Estoril kommer jag ihåg var med. Det där blir nog urmysigt!!

• gosnosen

nenne - vi har flugit med malaysia airlines både till new york och kuala lumpur. jättebra! supertrevlig personal (tror att de nästan varje år vinner cabin crew awards), förhållandevis god mat och hyfsat bra utbud av underhållning. tror att vi åkte från newark flygplats när vi flög hem, det var en jättetrist flygplats så åk inte ut i förväg med förhoppnignen om att kunna shoppa. fanns knappt något! new york är härligt! tycker ni om att äta gott kött kan jag tipsa om restaurangen peter luger steakhouse i brooklyn. supergott kött! maken drömmer sig emellanåt tillbaka dit och han funderade på om vi inte skulle lägga in ett stopp i NY på vägen hem från LA i sommar bara för att få äta där.

• nennesjuttioåtta

gosnosen
    ooh, jag noterar ivrigt!! Tack!

• gosnosen

nenne - har ni bokat boende också?

• nennesjuttioåtta

heheh, nä vi har inte bokat boende. Än. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på, om vi ska bo på hostel eller hotell. Får se... Maken är snål men bekväm och jag är mest bekväm. Så det lutar åt hotell.

• fru AM

Nu är JAG här! Resor är ju bäst. Någon som har en uppfattning om var man ska resa i Kroatien om man vill ha ett ganska småskaligt badhotell (på stranden) inget Ibiza-party men gärna trevliga restauranger och en och annan antik ruin (förutom mig själv då) att besöka???

• Piggelin1

Gosnosen, den restauranten har jag läst om flera ggr!! Just det där att de väljer ut köttet manuellt hos leverantörerna & bara det bästa är gott nog för denna krogen!

Nu har jag äntligen plöjt igenom allt ni skrivit iaf! Härlig läsning, blir sååååå sugen på att boka en hel hög resor när man läser allt & ser alla länkar!
    Förutom petit Hotels, så kan jag tipsa om denna "sammanslutningen" med: www.hhos.se/hotell.asp/id/30
    Gässlingen i Skanör som vi var på i höstas tillhör dem liksom Åkerblads.

Lappis, jag röstar på Åkerblads, det var superbra när jag var där för sisådär fem år sen. Jöns-Andersgården ser också mysigt ut, har sparat för framtida behov! Undrar om inte min kompis Miss X bodde där förra våren ism att de var på Dalhalla, minns att hon pratade väldigt gott om pensionatet i Rättvik, men har tappat namnet, men det var säkert detta!

Ett annat tips om ni åker till Dalarna är att besöka Hildasholm i Leksand, där kan man fika i den engelska trädgården & man får fikat med sig i en korg! Jättemysigt!

Lappis, ang att ni skippar Västkusten just nu - en tanke som poppade upp i skallen - "Spara det bästa till sist"

Tinga, känner igen känslan/tankarna att inte ha ngn resa inplanerad på ett bra tag pga bebisens/bebisarnas ankomst! Kändes helskumt efter att vi varit i USA i somras. Innan dess hade vi ju avverkat USA, SA, bilat runt i Europa & så en hel hög med weekendresor däremellan! Så fort vi kommit hem börjar man ju fundera på nästa resa! Så helgen i Skåne i okt var kanon - bodde ju på ett B&B nära Hallandsåsen en natt, sen vidare till Louisiana-muséet i Danmark på lördag fm & sen ner till Hotell Gässlingen. Helt suverän helg! Kanske kan vara ngt att planera in för er del, innan det blir dags?!

Nenne, så mannen din lobbar för Nordnorge, vi tillbringade förra påsken i Harstad (inte så långt från Narvik) hos mannens ena syster. En dag to vi Hurtigrutten till Tromsö & jag har ALDRIG sett så mkt snö i hela mitt liv som där! Kändes helskumt att vara NORR om Sverige!

Svar på tråden Same same but different