• Lapinette

Same same but different

Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.

• Svar på tråden Same same but different
  • fru AM

Nenne: Jag och min kompis bodde på ett hostel i New York (hennes kassa var skral och jag var lojal). Vilken upplevelse! Vi bodde i hönsburar av masonit - men på ett jättebra läge och receptionen hade full koll på vilka som gick in och ut. Vi lämnade alla våra ägodelar där på dagarna när vi var ute. Skulle jag åka med maken så skulle det bli hotell (slippa dela dusch och wc med andras rumpor)
    HAr för mig att det hette White House Hostel

• gosnosen

nenne - då har jag tips! vi har båda gångerna vi har varit NY bott på chelsea hostel (chelseahostel.com) men valt att ha eget rum och dela dusch och toalett. ligger jättebra till och dessutom en polisstation mitt emot. men jag har också hittat detta (som verkar vara samma ägare el. dyl): chelsea lodge (chelsealodge.com) som verkar jättemysigt och till hyfsat pris. om man tänker sig manhattan från södra spetsen upp till central park så ligger det här ungefär en tredjedel upp från södra spetsen, ungefär i mitten.

om ni tycker att ni vill unna er något skulle jag rekommendera att flyga helikopter över manhattan. vi gjorde det senast och det var jättehäftigt. återkommer om jag kommer på något mer!

• nennesjuttioåtta

Piggelainen
    jo, hans farfar kom där uppifrån, strax söder om Narvik, i Tysfjorden. Det är ju helt grymt vacker natur där, men vi har bara haft otur med vädret de gånger som vi åkt dit. Lofoten är nog det finaste jag sett. Så ni som inte varit där, är det faktiskt ett måste. Men hurtigrutten funkar ju kanske bäst för pensionärer så ni kan ju ? spara det bästa till sist, för att citera Piggelinen. Vi åkte bil dit och det tar ju sin lilla tid...

• nennesjuttioåtta

gosnosen!
    Perfekt! Det där Chelsealodge verkade ju väldigt trevligt! IIIHIHIHIHHI!!!!!!! Jag blir så exhalterad!

• Amelle

Vi åker till N.Y i september och provade faktiskt att boka på Chelsea Lodge men det var redan fullt, tyvärr.

Nu blir det till att bo här istället (billigt och nära Central Park): www.suttonresidence.com/

• nennesjuttioåtta

Amelie
    tack! Jag samlar på mig en hel del alternativ här, det är bra för nästa kampanj....

• Lapinette

Tycker rummen med öppen spis på Jönsgården ser mysiga ut men samtidigt suktar jag mer för avsmakningsmenyn på Åkerblads. Vilka trivala problem (när man förtränger de verkliga problemen så som jag gör idag).

Ska anteckna - Hildasholm i Leksand. Låter som något trevligt att göra om solen skiner och Piggelin varför det inte blir Västkusten (i år IGEN) är för att jag defintivt vill ha längre tid på mig där än 4 dagar...och varför blir det Portugal istället för Västkusten? Ja, för att vi vill resa så mycket som möjligt innan vi får barn...vi hinner nog se hela världen innan dess .

Ska ALLA åka till New York?! Vi har ju några semesterdagar över för en weekend i höst...

• Lapinette

Piggelin - tack för din länk, gillade den skarpt då jag hittade "vårt" hotell där dvs där vi hade vår bröllopsfest, Gripsholms Värdhus.

• Piggelin1

Huvaligen - bil hela vägen dit
    Mannen har pratat om att göra det, men han får blankt nej av mig... Götet - Narvik på dåliga vägar - huuuuu.... no way!
    Vi flög till Narvik & tog sen flygbussen till Harstad, bara den tog gott & väl en timme...!
    Hurtigrutten som vi åkte m t Tromsö var som en vanlig snabbfärja, dvs inte deras lyx-/kryssningsbåtar.

Svar på tråden Same same but different