• Lapinette

Same same but different

Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.

• Svar på tråden Same same but different
  • Originalrosen

Barntråden...hmmm, vilken är den?

• Munchkin

Vi fick bokningsbekräftelsen på bröllopsresan i veckan. 3 nätter i New York, 3 nätter i San Fransisco och 3 nätter i Los Angeles. Det ska bli helt underbart
    Vi var i New York förra sommaren så det ska bli kul att återvända

• Tinga

Lappis - kul med en liverapport ifrån Hongkong! Hoppas att du kryar på dig snart, så att du inte är förkyld hela resan. Om bagaget blev försenat får ni väl försäkringspengar att handla för? Har för mig att både VISA och MasterCard har någon bagageförseningsklausul i sina reseförsäkringar, så man får en viss summa att handla för om bagaget är mer än 6 h försenat, och ytterligare en summa om bagaget är mer än 24 h försenat. Kan ju vara trevligt med lite "gratis" shopping som plåster på såren, och särskilt när man befinner sig i ett shoppingparadis som Hongkong.

• E11a

Nu har vi bara två veckor kvar till våran Jordanienresa. Jag har för ovanlighetens skull lagt det mesta av planerandet i händerna på en researrangör eftersom det är så lite tid kvar och det är relativt svårt att hitta information och boka på internet.

Fast jag surfar runt som vanligt och dom håller nog på att bli tokiga på mina synpunkter på val av hotell och utflykter .

Mycket är prelbokat redan men vissa saker kämpar dom fortfarande på för att få tag i guider och rum. Det blir nog en bra blandning av kultur och aktivitet. Det som vi försöker knåpa ihop är bland annat:

Utflykt till Jerash och Ekskogarna i Ajlonu
    Bese de "bibliska"-sevärdheterna längs the Kings Highway längs döda havet.
    Flyta lite i döda havet
    Heldag i Petra (från absolut första morgon och sista kväll pga ljuset för fotografering och guidning timmarna mitt på dagen när ljuset är för hårt för foton)
    Två dagar "safari" i Wadi Rum med beduin guide och camping i öknen.
    Heldag på arabiska ston i naturreservat (OM vi hittar guider, går lite trögt tydligen, det är högsäsong).
    Bo i Dana en natt och vandra lite i Dana naturreservat.

Så om någon har något bra förslag för Jordanien får ni gärna tipsa!

Lapinette: Hoppas ni har kul i HK fast du är förkylt!

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2008-04-13 13:21:08 följande:
    Hittade först ett tokbilligt ställe som hade privacy room för typ 300 spänn och vi bokade fort som satan! Sen googlade jag om det och säg att det var utsett till NYC bästa hostel. Börjar ana oråd. Jodå, visst var det privacy på något vis, för det var inte sovsal. Men väggarna gick inte ända upp till taket (mn de delade ut gratis öronproppar till de som behöver) och det var delad WC och dusch... Vi ville ju ha en egen dusch iaf för att vaska av oss diverse kroppsvätskor. PWAHAHAHAHAH!!!
    Det måste ju vara stället jag bodde på - White House Hostel! Det var liksom som burar av masonit med träspaljé som tak ... Vi kallade det Hönshuset ... Knäppt ställe, men faktiskt helt ok om man är ute efter billigt och centralt boende. Men ni gjorde nog klokt att boka ett rum med egen dusch - det skulle jag göra om jag åkte igen.
  • nennesjuttioåtta

JAAAA, herregud! Det var det! HAHAHAHAHHA!!!!! Det stod "Me and Hillary enjoyed staying att the White house" med bild på bill clinton. Humor på hög nivå!

nu blir det ju detta istället. www.chelsealodge.com/ Ser ju rent och fint ut iaf...

• Piggelin1

Hej Nenne!!
    Jag har inte vågat mig in i "den tredje tråden" ännu - andra halvan av förra veckan blev totalt fulltecknad (=alldeles för lite tid här!) & sen förkylning på det, först Amanda & nu jag Jaja, ska inte gnälla för mkt, vi har ju båda klarat oss hela vintern hittills! Mannen min hävdar att det beror på den färskpressade apelsinjuicen som han gör varje morgon & jag är böjd att hålla med!

• nennesjuttioåtta

piggelin
    jag har fullt upp med att hänga med i de "gamla" så det blir nog bara ett gästspel.

Svar på tråden Same same but different