Same same but different
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Jag tyckte namnet på orten lät bekant, Aix les Bains. Blev tvungen att kolla mappy.com för att se vart i Frankrike du varit Zozo och vips det är ju i närheten av Annecy!
Japp jag sag Annecy pa hall pa strâckan mellan geneve och Aix les Bains. Mysiga omraden med vingardar, en vacker sjö, vackra berg men staden är inte lika mysig som Annecy. Fast om man är i Annecyoch har bil sa kan det vara en lagom dagsutflykt!
Ingen som har några tips?
FruHamberg - tyvärr aldrig varit i Liverpool, så jag kan inte hjälpa dig.
Zozo, ska lägga dina tips på minnet som vanligt - funderade också på vart Aix les Bains låg ngnstans. Annecy, hur är det nu - nära Schweiz uppe i alperna eller är jag helt galet ute?
Själva drar vi till Deutschland nu på torsdag kväll (Kiel-färjan) - första utlandsresan för Amanda (om man undantar USA, Dublin & Frankfurt - när hon låg i magen...!). Ska verkligen bli kul att komma iväg en sväng! Gissa om vi längtar till Italien-resan i sommar - helt klart en del reseabstinens nu!
Lappis - ser fram emot HK-rapporten som sagt! Det jag minns väldigt starkt var alla annorlunda dofter, myllret av människor & den enorma mängden av shoppingcenters/affärer... och korsningen mellan österländskt & västerländskt.
Piggelin: Aix les Bains ligger nära Chambery och Annecy, strax vâster om Geneve
Piggelin - din beskrivning av HK stämmer väldigt väl.
Ett myller av människor, starka dofter (är på så vis glad över att jag inte är gravid för jag hade nog kräkts med jämna mellanrum), shoppingcenter och helt galet mycket med affärer överallt och så höga hus, vissa smala som tändstickor som sticker upp mot skyn.
Kan säga att detta var inte den bästa semestern vi har haft men väldigt minnesvärd. Många "udda" saker var vi med om som vi säkert alltid kommer att minnas men jag tyckte att det var riktigt skönt att komma hem. Igår promenerade jag hem från jobbet och njöt av Stockholm. Uppskattar så mycket att jag bor här!
Har alla bokat och bestämt sina sommarsemestrar? Själv köpte jag Lonely Planet Portugal i veckan och tänkte läsa på lite innan vi helt spikar rutten och hotellen.
Nej, hur det blir i sommar har jag ingen aning om men jag tänkte försöka mig på att ha tre veckors semester i alla fall. Tror jag ligger hemma i hängmattan, faktiskt.
Portugal är en vit prick för mig - kul! Ser fram emot att läsa om dina planer och hur det sedan blev.
Våra sommarplaner än så länge är veckan i norra Italien plus några dgr före resp efter, eftersom vi ska bila ner. Mannen min är sugen på att ta omvägen via Champagne när vi åker hemåt & det skulle verkligen vara jättekul & GOTT att komma dit igen!
Annars så ligger ju Jämtland i pipeline om en månad & så Sthlm strax efter det.
Får se vad vi hittar på mera i sommar - blev helt klart sugen på att resa mera nu när turen till Tyskland för en vecka sen gick så himla bra med Amanda!
Ja just det - kanske skulle skriva en liten reseberättelse om den turen! Jag återkommer om det men kan iaf nämna att tyskarna är ju inte alltför kända för sina fantastiska mattraditioner, men SPARRIS, det kan de verkligen! Mmmm, bland annat åt vi helt underbar "tumtjock" vit sparris. Grymt gott!
När vi lagade mat tillsammmans med en kock för snart två år sen (Muggles möhippa!), så hade han med sig olika vita sparrisar & tydligen är de bättre kvalitet ju tjockare de är! Hmmm, blir ju hungrig nu ju!
Jag återkommer i ämnet!
Vit sparris! Vill ha!!! *slickar mig om munnen*