Same same but different
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
hej!
har ni något kul tips på vad man kan göra på midsommar? Vi har alltid, alltid varit i fäbon i Sundbornstrakten med logdans, knätofs och hembränt (ni vet, the regular midsommarfirande). men i år har jag äntligen fått maken till att klippa (nåja, fila lite på) navelsträngen och vi tänkte först på Riksgränsen. Men det är så jäsikens långt och helgen är kort. Det behöver inte finnas majstång och smågrodor men vi vill ha SILL!
Skärgården? Lite risk för ungdomsfylla mm men det är det nog där ni var innan också.
Hejsan, tar och hoppar in lite här...
jag ska till Liverpool i mitten av maj med min syster och några kompisar. Vi ska väl mest shoppa och kolla på bröllopsgrejer till mig... Är det nån här som har varit till Liverpool och kan rekommendera någon bra marknad eller butik? Eller nått annat man inte bör missa när man är där(förutom allt med beatles).
Tacksam för alla tips!!!
hahaha, ja inte bara ungdomarna kan supa i Dalarna...
Förhoppningsis
men om man nu skulle till skärgården, var ska man då? Lite sent påtänkt att hyra en stuga på en ö. Men kanske något värdshus? Spelar egentligen ingen roll, bara jag kommer långt ifrån svärfar i år. Bara det är ju värt att firas.
Det finns ju massa mysiga vandrahem o dyl. Sandhamn om ni inte vill missa festandet tex. Mysigt med båten på resan dit och hem också. Vet inte riktigt vilka ställen som är öppna vid midsommar heller men det är ju bara att ringa och kolla.
Här är en lista över pensionat i Skärgården
www.skargardsstiftelsen.se/
den är säkert inte komplett men liten start kanske.
Såg nu att en del låg på land, men andra på öar.
tusen tack!
Annars har jag hört att båten som funkar som övernattning vid Oaxen ska vara mysig, vet inte om det endast är för deras gäster dock...
Kanske inte är rätt tillfäle att besöka Oaxen på midsommar om man vill ha snaps o sill o svenskmidsommar kanske, men har de en speciell midsommarmenu kan det ju knappast bli lyxigare
hej pa er.; Nu har jag varit ute och rest med jobbet. Om NAGON nagonsin har vägarna förbi Aix les Bains sa maste jag fa rekommendera tva restauranger.
Först är det hotell och restaurang Le Manoir, som ligger i själva Aix les Bains. Underbar mat och goda viner till vettiga priser. Lite lyx-hemlagat stuk pa det hela. Hotellet i sig är jâttemysigt men rummen saknar charmen som resten av stâllet har. (Jag bodde pa Radisson som väl inte är sa mysigt men helt ok, i synnerhet som jag blev VIP-klassad och fick tjusigt rum )
Absolut toppbetyg fick restaurangen Auberge Lamartine i Bourget du Lac, strax i närheten. Underbar utsikt över sjön och bergen, underbar mat i vacker utformning och fantastiska viner (som jag ock inte fick smaka den här gangen).
Bada stâllena har Internetsajter men de ger inte ställena full rättvisa tyvärr.
Nu har vi beställt vara biljetter till Barcelona sa vi kommer att vara i de trakterna en vecka men inte aka upp och in i Frankrike som vi tidigare tänkt. Nagon som har koll pa VAR man ska bo i staden eller mysiga hotell??