• Lapinette

Same same but different

Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.

• Svar på tråden Same same but different
  • Telemarkgrrl

Lappis, öppen spis har man förhoppningsvis inte så stor nytta av under juli/augusti, jag skulle köra på avsmakningsmenyn!

• Telemarkgrrl

Nenne, jag är sjuuuuuuuukt avundsjuk på er New York-resa! Ni har en fantastisk resa att se fram emot!

• Lapinette

Telis - man vet aldrig...jag menar i fjol hade man nog uppskattat öppen spis på rummet. Nej, tror också jag går på magkänslan dvs maten.

Hur går det med er tågluff, hittat hotell i Prag?

• Fru Nyberg

Hej!

Brukar smygkolla i tråden eftersom ni har så bra resetips!
    Såg att Nenne skrev om Lofoten, jag vill jättegärna ha tips om Narvik & Lofoten!! Ska dit i augusti nämligen... Så Nenne (eller ngn annan) om ni har några tips på ställen att bo på, vilken ort på Lofoten som är mysigast och liknande så är jag mycket tacksam!

• E11a

I NY går jag alltid på Whitney www.whitney.org/ jättebra museum tycker jag!

The Meatpacking District är supercoolt med riktigt high-end shopping. Supertrendigt!

• förhoppningsis

Oj här var det många bekanta "ansikten"

Åker till Riga över valborg, någon som har varit där? Har hittat några få minimala reseguider på nätet men de bästa tipsen på mat, drinkar och shopping mm får man ju oftast av andra som varit där.

Nu ska jag läsa hela tråden

• Ab fab

Hej förhoppnignsvis. Skall du till Riga? Nyfiken på alla tips eftersom vi planerer en resa med vänninorna i höst

• fru AM

fru AM skrev 2008-04-09 13:46:22 följande:

Nu är JAG här! Resor är ju bäst. Någon som har en uppfattning om var man ska resa i Kroatien om man vill ha ett ganska småskaligt badhotell (på stranden) inget Ibiza-party men gärna trevliga restauranger och en och annan antik ruin (förutom mig själv då) att besöka???
    Ingen som har Kroatien-tips? Vi måst vidga våra vyer lite - har älskat sönder (nästan) Italien och ruttnat på Grekland ...
  • Lapinette

fru AM - jag har varit i Krotatien. Maken fick en charterresa dit i 30-års present. Rådfrågade då min halvkroatiska väninna om råd. Hon spenderar varje sommar därnere och älskar öarna. Så vi åkte till Bol på ön Brac och bodde på ett hotell som låg direkt vid hamnen. Vandrade sedan ut till den vackra stranden Slatnirat (stavar säkert helt fel) och gjorde lite utflykter. En dag hyrde vi bil och åkte runt ön och en dag tog vi båt över till Hvar som jag också kan rekommendera. Hvar stad var supermysigt!

• Lapinette

AM - någon ruin såg vi dessvärre inte!

Svar på tråden Same same but different