Same same but different
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Nenne:
Tusen tack för tipsen!
Hjälp! Ni vet säkert detta...
I New York ska det finnas en krog där man som gäst först beställer vinet och sedan bestämmer krögaren vad det ska vara för mat till vinet. Berätta! Vad heter den och har ni varit där?!
originalrosen
wow, det lät något för oss! Har inte hört talas om det men väntar med spänning på om någon annan vet.
Nu ahr vi iaf bokat boende också! Det blev Chelsea Lodge! Hittade först ett tokbilligt ställe som hade privacy room för typ 300 spänn och vi bokade fort som satan! Sen googlade jag om det och säg att det var utsett till NYC bästa hostel. Börjar ana oråd. Jodå, visst var det privacy på något vis, för det var inte sovsal. Men väggarna gick inte ända upp till taket (mn de delade ut gratis öronproppar till de som behöver) och det var delad WC och dusch... Vi ville ju ha en egen dusch iaf för att vaska av oss diverse kroppsvätskor. PWAHAHAHAHAH!!!
Okej, nu är det bara 6 månader kvar, det är ju ingenting!
*tamtatam* vad ska man hitta på mer för projekt så länge...?
Piggelin, vilken vecka var du i när du åkte till NYC? Ifall, ifall att det händer något oförutsett...
Ett kort inlagg fran HK. Har kopt en ny kamera och tagit massor med kort pa alla skyskrapor. De ar ofta valdigt smala, vissa har bara en lagenhet per vaningsplan och sa gar de anda upp till himmelen. Ser ut som de skulle falla ihop som plockipinn om nagon blaste pa dem men pa nagot vidunerligt satt sa star de faktiskt kvar.
Jag ar dunderforkyld och jetlaggad sa det blev inget partajande igar och det lar inte bli det ikvall heller da var flyg till Hainan gar 09.00 (mitt i natten er tid). Nu har atminstone vara klader kommit(vaskorna blev kvar i Amsterdam) sa jag ser fram emot att fa byta om och ta en middag ute pa stan med vara vanner.
Brukar inte alls skriva här men blev bara så full i skratt när jag läste rubriken...
Har nämligen fått hjälp av glada tjejer på BT med att skriva om olika yrken och vad folk gör på roligare sätt....
Vi har då en same i sällskapet och då fick vi tipset att skriva same same but different :)
(en parentes...)
Heeeej Lappis! Kul m livstecken från dig! Osis att du blivit förkyld & att bagaget kom bort Hoppas ni har det bra ändå!!
Rosen, tyvärr känner jag inte till restauranten du beskriver, men guuuuuuuud vad trevligt det låter! Här hemma har det nästan blivit lite åt det hållet numera! Det hamnade ett gäng riktigt bra viner på "kryssmärkta hyllan" medans jag var gravid & nu när vi börjat tulla på dem, så vill man ju äta ngt riktigt bra & passande till de olika vinerna Drycknyckeln på bolagets hemsida blir flitigt använd!
Men förresten, i "barntråden" har vi ju en tjej som bor i NYC, hon kanske vet ngt om den krogen du frågar efter?! Du var ju inne & vände där lite snabbt för ett tag sen, välkommen dit med frågan
Hej Nenne!
Kul att ni bokat boende i NYC!! Då är ni "på väg" ännu lite mera!!
Hmm, vilken vecka var jag nu *kollar i förra årets kalender* låt mig se... Runt vecka 23-24 när vi åkte & vecka 26 när vi kom hem! Tror att hemförsäkringen täcker fram till vecka 28 eller ngt sådant.
Jag valjer ofta mat efter vin. Har de nagot av mina favoritviner sa gar jag pa det och sen tittar jag vad som passar till sa en sadan restaurang later toppen i mina oron. Vi pratade faktiskt om NY idag. Maken sa till vara vanner att vi planerar att aka dit i host...jaha, det hade jag inte en aning om but why not?
Lapinette - exakt!
Ofta känner vi efter vad vi vill ha för vin och sedan bestämmer vi maten. Därför blev jag så himla glad när jag hörde om restaurangen i NY och vill veta vad det heter så vi kan åka dit.