Same same but different
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Lappis, hoppas att det blommar över snabbt här också då, det är ju inte kul att inte kunna åka ut på landet så här års när det är så vansinnigt fint.
Ni som är Dalakunniga - vad bör man se i Siljansområdet om man har 3 dagar på sig? Vi gillar inte att stressa runt som skållade troll utan vill hinna njuta och flanera.
Lappis!
hit skulle jag vilja åka (om du är konstintresserad också):
www.stentryck.net/galleri.htm
Annars är ju Falu Gruva en cool grej.
Det klassiska är ju annars Nusnäs dalahästtillverkning (skippa det, de målar trähästar ? roligare kan man kolla på)
Dalhalla, som jag sa förut
När är det ni åker?
Bara att flanera i Leksand eller Tällberg är ju en upplevelse i sig, mysiga affärer och fina hus...
eller om du vill handla fina skyltar eller så
www.skarpkalligrafi.se/default_v3.asp
Ha, ha... ska nog skippa hästmålningen. Falu gruva nämnde även min kollega (som är från Falun så klart). Kanske något att göra på hemvägen.
Flanering blir det definitivt och så en tur runt Siljan. Vi ska dit i början av augusti. Tänkte boka hotell i nästa vecka.
Lite mat på Dössberget på vägen till Falun kanske, alltså på vägen hem? Grymutsikt!
Ligger i Bjursås
Har du varit på Carl Larsson eller Zornmuseet, är det något att besöka?
*skäms*
nej... men jag har fikat många gånger bredvid C.L.-gården Vi gifte ju oss i Sundborns kyrka, den ligger på andra sidan vägen från CL-gården, vid åns mynning. Men jag skulle gärna vilja titta in där någon gång, det ska vara otroligt mysigt har jag hört! Zorngården har jag inte besökt, men jag frågade min kollega som fick en riktig Dala-tour ifjol (hon är från Tyskland) och besökte båda ställena och hon tyckte bäst om Carl Larsson-gården. Zornmuseet hade haft några avdelningar stängd då (det var iofs på hösten) men det var också fint där.