• Lapinette

Same same but different

Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.

• Svar på tråden Same same but different
  • Lapinette

Kiwivin??!!! Tack för erbjudandet men jag har nu bokat kammaren på Åkeblads samt bokat in en middag på makens födelsedag. Tror det blir kalasbra!

• nennesjuttioåtta

Ja, det blir det alla gånger! Vad kul! Har du funderat något mer på vad ni ska göra?

• Lapinette

Jag får nog gå tillbaka här några sidor och skriva upp rekommendationerna. Har varit helt insnöad på Portugalrutten men nu är ju den klar och bokad.

Måste även tänka ut något smart sätt att "överlämna" själva presenten på. Har tidigare haft skattjakt (då fick han en resa till Kroatien) och så det där mer vanliga med ett kort vid frukosten, packa väskan nu sticker vi till xxxx (om det varit över en helg).

• Piggelin1

Hej hej,
    som vanligt missar jag de goa diskussionerna här inne, men skriver nu istället!

Rosen, tack för hotelltipset i Riquewihr, ska spara det! Ska även spana in vingårdarna som du länkade till - tusen tack!

Lappis, blev ju riktigt sugen på Portugal nu, har inte hunnit kolla länkarna ännu, men bara beskrivningen du gav lät ju som att ni kommer att få en kanonresa!
    ...och sen läste jag att det var strul med bokningen i Dalarna & för en kort stund (när jag höll på att läsa ikapp), så tänkte jag: klart att ni ska åka till VÄSTKUSTEN istället Men jag hann ju inte föreslå det innan jag såg att du bokat kammaren på Åkerblads

Snacka om att jag börjar ha bra koll på dig Lappis, minns när du har din födelsedag & nu när du skrev att mannen din fyller år, så kom jag ihåg att du gav honom en ballongflygning förra året & ungefär när det var... Tur att vi snart ska ses IRL, hög tid, helt klart! Just det förresten, du har rätt i att jag fyller tidigt på året, januari, precis som du skrev häromveckan (eller om det var i den andra tråden?).

Rosen, om du "vågar" & vill, så skulle ju du, Lappis & jag kunna stråla samman för en lunch eller så, & prata vin, resor & mat?! Åker till Sthlm den 6 juni & stannar antagligen till tisdagen efter. Hmmm, långlunch i så fall, skulle jag misstänka?!

• Piggelin1

Anne, grattis till vinleveransen!

E11a, vad kul att resan till Jordanien var lyckad - jättekul att läsa hur du hade det!! Tack för att du delade med dig!

• Originalrosen

E11a - härligt att höra om Jordanien, en vit fläck på min karta än så länge!

Lapinette, då har du Jöns-Anders kvar till nästa gång! Hav förtröstan.

Piggelin, i Stockholm på nationaldagen? Det inspirerar. Jag jobbar 6-7 juni och är vrak den 8 juni men vaknar väl upp ur dvalan mot eftermiddagen, visst får vi ihop det på något sätt. Välj tid, plats och vapen så kommer jag. Om vovven ska med så får vi ta picnic på Drottningholm så får han springa med sina kompisar. (Om ni törs ha picnic bland en massa hundar - det brukar vara kul och hända lite oväntade saker.) Maila orginalrosen@hotmail.com så ser vi om vi får ihop det.

• Originalrosen

*lurar i vassen på annes vin* (Jag är ju jätteavis.)

• Originalrosen

Hrmpff...där gick den planen i stöpet.

Svar på tråden Same same but different