Same same but different
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Här fick man drömma lite!
Grekland är annars vår givna sommardestination, i år blir det nog dock ingen resa. (Viskar lite, om barnet som dröjer sig därinne 1) vill komma ut 2) är av en glad sort blir det kanske en septembervecka ändå).
Vare sig Parga eller Lefkas har ännu besökts, men jag antecknar tipsen!
Hej hej,
har inte hunnit läsa ikapp senaste resepratet ännu, men ville bara säga att jag precis mailat er, Lappis & Rosen
Meze till middag o en flaska Chateau Musar till det satt finfint kan jag avslöja!
Anne - yummie!!!
Nu har jag hoppat tillbaka några sidor & spanat in & sparat din Portugal-länkar, Lappis! Ni kommer att få en kanonresa!!
På samma sida var ju dina vingårdstips, Rosen - tack för dem med! De är nu sparade allihopa! Kikade in lite snabbt på dem, men ska göra det mer senare. Apropå Bottega Vini - tror jag läste det ngnstans - om det var på vårt B&B's hemsida, minns inte säkert, men ngnstans stod det att just Bottega Vini ligger nära! Perfekt!! Risk att vi blir stammisar där den veckan?!
Telis - jag har varit i Bologna, två ggr till & med! Visserligen bara kort - ena gången ett par timmar i väntan på ett tåg till Cinque Terre, den andra gången var det väl en halv dag eller så. Det lilla jag hann se (& shoppa!) var trevligt, minns jag
Telis & Lappis - jag var en natt i Parga när jag seglade en vecka med ett tjejgäng för en massa år sen. Just med segelbåten så kunde vi ju lägga till på en massa mysiga genuina små ställen/hamnar som gängse charterturist inte kommer till. Därför minns jag att Parga var en klar besvikelse för min del - alldeles för turistigt jämfört med de andra ställena som vår skeppare tog oss till Men jag hade jag bara varit i Parga & inte sett allt runtikring på öarna, då hade nog inte besvikelsen varit lika stor!
Piggelin, det var några år sedan vi var på Bottega Vini och vårt vinintresse har ökat lavinartat sedan dess. Om jag minns rätt så drack maken öl eller cola - han körde!
När jag sa till kyparen: "Jag kan ingenting om vin, hjälp mig" så fick jag underbar service. Det var första gången jag drack en amarone.
Jag är verkligen nyfiken på att höra när ni kommer tillbaka. Vem vet, vi kanske hinner dit först - blir så himla sugen på Italien när minnena kommer tillbaka.
Piggelin, det är lugnt. Efter att ha sett Lappis bilder är jag inte ett dugg nervös för att vi inte ska gilla det. Som tur är så har jag inte så mycket problem heller med charterturistställen (särskilt inte såna med många britter, jag älskar såna
). Jag vill gärna att det ska finnas saker som många restauranger och caféer, bankomat, hyrbilsställe, solstolar, hotell som har boklådor där man kan låna nya böcker osv. Jag ska ju ha semester och inte göra någon antropologisk studie.
Telis - har nu kollat och stranden som jag gillade mest och som man kunde åka badbåt till hette Sarakiniko. Annars var vi på de vanliga, Valto och Lichos beach. Dagen då vi hyrde bil åkte vi till Mesopotamos, River Styx, Sivota och Karavostasi. Sen blev det en båttur över till Paxos och Atnipaxos.
Lappis, ska definitivt ta med Sarakiniko på schemat! Tack gulliga för att du kollade och skickade bilder, det ser verkligen underbart ut!
Men Telis så klart jag ger lite info och visar kort, fick ju själv se underbara bilder och höra om backarna i Canazei innan vi åkte.