• Lapinette

Same same but different

Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.

• Svar på tråden Same same but different
  • Originalrosen

Men man vill inte sitta på rad!

• Lapinette

Ett angenämnt problem. Maken överlåter till mig att välja restaurang till 2-årsdagen på tisdag. Har skickat över lite förslag till honom (han är ute och reser) och nu står det nog mellan Divino och Leijontornet. Vad tycker matexperterna här inne?

• Originalrosen

Divino eller Leijontornet - hmmmm....

Läste runt lite och frågade runt. Bägge har fått beröm för sina viner men något som lockade mig var kommentaren att Divino hade lite ovanliga - och kul val av vin till sin avsmakningsmeny.

• Lapinette

Rosen - du är för underbar...som "frågade runt lite" och kommenterar vinet och inte maten. Me like! även om maten också är viktig så händer det allt oftare att jag väljer mat efter vin och inte tvärtom.

• E11a

Ska hem till Sverige nästa helg och har bokt bord på LUX. Har någon varit där? Är det bra?

• Originalrosen

E11a - Lux är en upplevelse - grattis till bokningen!

• Lapinette

E11a - du får berätta om ditt besök. Har själv inte varit där men har några vänner som vill att vi ska gå dit nästa gång vi går ut och äter tillsammans. Har hört både ris och ros.

• Lapinette

Shit, nu sitter jag och tvekar mellan Lux och Leijontornet. Divino åkte bort efter en recension där de skrev att man bör besöka restaurangen när den är full annars var personalen nonchalant. Vi ska dit en tisdag före lön, tror inte det är fullt samt att min make blir helt galen om servicen är trög.

• Lapinette

Varför lider jag så ofta av beslutsångest?

Svar på tråden Same same but different