• Lapinette

Same same but different

Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.

• Svar på tråden Same same but different
  • Originalrosen

Hoppsan tjejer!

Här behöver vi minsann inte söka oss söderut för att uppleva värmen. Visst är det härligt!

• Lapinette

Det är helt underbart! Tyvärr får det mig ändå mer att betänka "varför flyttade vi från Cannes". Vädret betyder så mycket för ens (åtminstone mitt) välbefinnande.

• Originalrosen

Min man borde bo söderöver. Han njuter när det är 35 grader - då vill han ut och motionera! *skakar på huvudet*

• Lapinette

Nja, jag tycker nog mest om när det ligger runt 25 så Cannes var suveränt hela året utom i juli och augusti. Då borde man vara här istället.

• Originalrosen

Ser fram emot en sommar på hemmafronten, får ser vad som bjuds. Kikade in på STF:s hemsida och vandrarhem i skärgården, något som lockade mig för många år sedan. Ja, båtluffa i Stockholms skärgård, hoppa av på en ö och stanna några dagar och sedan luffa vidare till nästa ö.

Nja...det är nog inte riktigt min grej nu, inser jag. Sjutton, vad bortskämd man blivit!

• Lapinette

Rosen - det finns fina ställen ute i Skärgården, man behöver ju inte bo på vandrarhem. Tror det är supermysigt bara vädret blir som i förra veckan och inte som det är just nu. Det är det jag tycker är trist med semester i Sverige, att man inte vet.

Lägger in länkar till tre ställen ute i skärgården som erbjuder lite mer än ett vandrarhem:
    www.uto-vardshus.se/
    www.lidovardshus.se/
    www.svartsoherrgardspensionat.se/

• Mrs  B

Någon som har tips på ett billigt men ändå bra och barnvänligt hotell i Jönköping och Göteborg?????

• Originalrosen

Tack Lapinette, det var bra tips!

• Lapinette

Är tyvärr inte alls hemma på varken Jönköping eller Göteborg men Piggelin som bor i Götet kanske kan komma med något bra tips?

• Piggelin1

TACK, Lappis & Rosen för en kanontrevlig lunch med massor av gott tjöt igår!!! Verkligen jätteroligt att ses & prata mat, vin & resor oavbrutet i flera timmar!!!
    Rosen - jag känner mig verkligen som en super-amatör i jämförelse med dig - men en GLAD sådan i alla fall

MrsB - jag har några ställen i Gbg som jag brukar tipsa om, fast jag vet inte om de är speciellt barnvänliga eller så. Betydligt charmigare än Scandic iaf!
    www.hotelvanilj.se/
    www.lilton.se/

Svar på tråden Same same but different