Same same but different
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Hoppsan tjejer!
Här behöver vi minsann inte söka oss söderut för att uppleva värmen. Visst är det härligt!
Det är helt underbart! Tyvärr får det mig ändå mer att betänka "varför flyttade vi från Cannes". Vädret betyder så mycket för ens (åtminstone mitt) välbefinnande.
Min man borde bo söderöver. Han njuter när det är 35 grader - då vill han ut och motionera! *skakar på huvudet*
Nja, jag tycker nog mest om när det ligger runt 25 så Cannes var suveränt hela året utom i juli och augusti. Då borde man vara här istället.
Ser fram emot en sommar på hemmafronten, får ser vad som bjuds. Kikade in på STF:s hemsida och vandrarhem i skärgården, något som lockade mig för många år sedan. Ja, båtluffa i Stockholms skärgård, hoppa av på en ö och stanna några dagar och sedan luffa vidare till nästa ö.
Nja...det är nog inte riktigt min grej nu, inser jag. Sjutton, vad bortskämd man blivit!
Rosen - det finns fina ställen ute i Skärgården, man behöver ju inte bo på vandrarhem. Tror det är supermysigt bara vädret blir som i förra veckan och inte som det är just nu. Det är det jag tycker är trist med semester i Sverige, att man inte vet.
Lägger in länkar till tre ställen ute i skärgården som erbjuder lite mer än ett vandrarhem:
www.uto-vardshus.se/
www.lidovardshus.se/
www.svartsoherrgardspensionat.se/
Någon som har tips på ett billigt men ändå bra och barnvänligt hotell i Jönköping och Göteborg?????
Tack Lapinette, det var bra tips!
Är tyvärr inte alls hemma på varken Jönköping eller Göteborg men Piggelin som bor i Götet kanske kan komma med något bra tips?
TACK, Lappis & Rosen för en kanontrevlig lunch med massor av gott tjöt igår!!! Verkligen jätteroligt att ses & prata mat, vin & resor oavbrutet i flera timmar!!!
Rosen - jag känner mig verkligen som en super-amatör i jämförelse med dig - men en GLAD sådan i alla fall
MrsB - jag har några ställen i Gbg som jag brukar tipsa om, fast jag vet inte om de är speciellt barnvänliga eller så. Betydligt charmigare än Scandic iaf!
www.hotelvanilj.se/
www.lilton.se/