• Lapinette

Same same but different

Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.

• Svar på tråden Same same but different
  • Lapinette

Shit, avslöjar jag så mycket här innne Piggelin! Visst den där ballongfärden har ännu inte blivit av och är nu bokad till på söndag...vädret ser ju inte allt för lovande ut men när jag satt här framför datorn ikväll såg jag två ballonger "segla" förbi utanför fönstret.

• Lapinette

Har suttit och tittat på alternativ till 2-årig bröllopsmiddag. I fjol var vi på Kong Hans Kaelder i Köpenhamn.

www.konghans.dk/

• Lapinette

Någon här som varit på Paul o Norbert, Divino, Leijontornet eller Frantzen-Lindeberg?

• Originalrosen

Paul & Norbert - jättegott, bra men andra gäster lite tätt inpå tyckte jag. Kanske ska gå tillbaka förresten, det var ett tag sedan jag var där.

Leijontornet, vad säger man? En klassiker som står sig fortfarande, det är ju aldrig dåligt ens jämfört med ens förväntningar.

De andra väntar fortfarande på mig.

Prova Pontus! om ni inte varit där - och börja i baren med deras ostron och asiatiska smårätter. Undrar just om de fortfarande har det där ostronet med det gröna bladet? Jösses! Har aldrig ätit något liknande varken förr eller senare.

• Lapinette

Rosen - vi var på Pontus i höstas och blev besvikna . Maten var god men levde inte upp till priset och vi fick vänta jättelänge på vår mat (maken blev skitsur vilket inte gjorde stämningen speciellt trevlig). Samt om du tycker man sitter tätt inpå på Paul så är det inget mot vad man gör på Pontus. Går man dit två så hamnar man i en rad...endast 2 dm och så nästa par. Vet andra som varit nöjda men tyvärr hade vi ingen speciell upplevelse den kvällen.

• Piggelin1

Lappis - såg du pratet ovanför här om att ses - du, jag & Rosen?

Det lutar ju åt brunch med folket från barntråden den åttonde, men hade varit skoj om vi tre sågs också!
    Rosen, vi ska på 40-årsfest på fredagen, på lördagen umgås vi med dem vi bor hos, söndagen brunch som sagt, men kanske lunch på måndagen eller tisdagen, eller ses efter jobbet? "Dottera mi" får ni på köpet, hoppas att det är ok
    Annars, om du vill & kan joina brunchen på söndagen, Rosen, så är du ju självklart välkommen där med - eller hur Lappis?!

• Lapinette

Absolut men det blir en hel del barnsnack så jag tror det är roligar för Rosen om bara vi ses och diskuterar mat och vin istället .

• Originalrosen

Lapinette,
    Trist med Pontusupplevelsen och tråkigt när en restaurang i den klassen inte håller måttet ALLA dagar.

Piggelin och Lapinette, lunch måndag eller tisdag låter som en bra plan.

• Piggelin1

Håller med - det var mest som en reservplan tänkte jag Men vi kan väl höras vidare på mailen & stämma av när det närmar sig?!

Nu ska jag hoppa i säng - natti, natti

• Lapinette

Rosen - vi hade nog otur (som fick vänta så länge) men om jag ska dit igen ska jag se till att vi är ett större sällskap så vi slipper "sitta på rad".

Svar på tråden Same same but different