Same same but different
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Aha så det har stängt!
Jag är inte helt uppdaterad när det gäller Systembolagen i stan märker jag
Hmmmm, vad säger det om mig då....
Ja du Piggelin...
kängu,
Öland och hundställen kan jag tyvärr ingenting om. Men om du vill upp till Rättvik/Siljan - kanske en konsert på Dalhalla - så rekommenderar jag Jöna-Andersgården. De har hundrum och är jättesnälla mot hundar. Dessutom funkar det bra att sitta på gården och äta, pausa och slappa och ha hunden med. Mysigt!
Här är länken till Jöns Andersgården. Tyvärr var det fullt när vi skulle upp i augusti så det blev en kammare på Åkerblads istället. Inte fy skam det heller men även där var alla vanliga dubbelrum bokade. Helt galet vad populärt Dalarna är!
jons-andersgarden.se
Trevlig midsommar på er! Antar att det blir en massa sill, nubbe och dans krings midsommarstången?!
Glad midsommar önskar jag med!
Ska iväg & trängas lite på Maxi sneare ikväll för att handla sill. Åtminstone två hemmagjorda ska det bli
Glad midsommar på er! Imorgon ska jag SOVA! Gissar att jag vaknar tidigt som vanligt men då tar jag en kaffe och läser tidningen och sedan tror jag att jag kan krypa ned igen, kanske med hundskrället mellan oss som en varm kamin. Mysigt!
Hej alla!
Hoppas ni haft en härlig midsommar... Jag tillbringade den i Stockholm med relativt fint väder och härlig stämning så jag är nöjd
Nu tillbaka på jobbet och passar därför på att surfa.. Tack återigen för tipsen, typiskt nog var Jöns Andersgården full då vi ville dit. Ska dock fortsätta kolla upp Piggelins tips angående Kalmar/Ölandsområdet.
Sitter nu och funderar på vart vi ska åka på höstresa... Är sugen på Marocko. Någon som varit i Marrakech/Essaouira? Lite sugen på Egypten med men känns inte så kul att åka dit just nu med tanke på brödkriser och så... Vet iofs inte om det är lika illa fortfarande?
Många resefunderingar såhär på söndagsmorgonen...
kängu,
Vi firade också midsommar i stan. Först fick jycken sitt midsommarfirande med att leka med alla kompisarna så länga att han fick nog - det tog sin tid. På vägen hem åkte vi via stan och satte oss på en uteservering och åt lunch, jättehärligt!
Du, lite beroende på vad du är intresserad av på semestern så kanske Egypten skulle intressera. Det var en fantastiskt semester jag hade för många år sedan. Vi åkte runt i Egypten, kryssade på Nilen och upplevde massor. Jag vill gärna tillbaka och då tänker vi kombinera med en vecka i El Gouna och bara bada, snorkla och slappa.