• Lapinette

Same same but different

Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.

• Svar på tråden Same same but different
  • Originalrosen

Weekend i oktober? Men det måste ju bara bli Bordeaux?! Kryssa mellan vinslotten, handla lite vin och ost, picnic ... ååååh, vad skönt!

• anne på grönkulla

Jag som alltid är för mer Egypten säger 7 dagar på Nilen!

Men det beror ju helt på vad ni vill ha ut av semestern förstås, om ni vill ha upplevelser eller avslappning.

Jag har just avverkat 10 dagar på ren upplevelseresa, men mer pallar man inte.

• Piggelin1

Hej tjejer!
    Åh, vad härligt att läsa om Egypten! Rosen, din beskrivning gjorde mig jättesugen & jag såg allt framför mig i ett sånt där fint sken!!

Här laddas det annars just nu för helgens tur till Smögens Havsbad
    www.smogenshavsbad.se/
    Första helgen utan Amanda! Ska bli såååå lyxigt & kul med tjejresa! Ena väninnan fyller år i helgen, så hon har utlovat en flaska champagne, som ligger på kylning sen några veckor tillbaka

Lappis - klart att ni ska till Bordeaux - jag håller helt & hållet med Rosen! Så kan jag om inte annat snappa upp en massa tips från dig sen, att ha sen när VI väl åker dit Vet inte riktigt NÄR, men det SKA bli av!

• Piggelin1

Anne - vart har du varit?! *nyfiken i en strut*

• kängu

Äntligen nått ett beslut!

Sommarsemestern blir fördelad mellan vandring på Kungsleden och en vecka i Grekland. Höstsemestern blir snorkling med späckhuggare i Norge (har drömt om att göra det såååå länge nu) och vintersemester blir Egypten, troligtvis tre dagars nilkryss kombinationen som Lappis skrivit om.
    Så skönt att äntligen ta ett beslut! Tur att jag har en make som inte alls är lika velig som mig...

Tycker också att Lappis ska satsa på Bordeaux!

• kängu

Piggelin:

Härligt med Smögens Havsbad! Vi fick presentkort därifrån när vi gifte oss, så vi ska också ta oss dit någon gång snart. Vill alltså höra ALLT om hur ni hade det sen när ni kommer hem

• Originalrosen

Ja, Anne - var har du varit?! Nyfiken så jag är gul över hela kroppen!

Piggelin, ha det alldeles underbart i Smögen! Avseende Verona; då är jag inte ensam om att gilla stället - vilka recensioner!

Kängu, späckhuggare i Norge? Snorkling? Oj! Det var något nytt för mig, låter spännande sm sjutton. Berätta gärna mer.

• Lapinette

Japp, här får man inte smyga in så där och ge små hintar men inte ge en full reseberättelse. Anne, vad har du sett och upplevt?

Kängu - vart i Grekland ska ni?

Gällande Bordeaux, visst måste vi dit ... MEN ... jag vill se hela Atlantkusten vilket innebär att jag hellre skulle vilja spendera 7-10 dagar där än 3. Nordic som flyger dit flyger endast torsdagar och söndagar.

• Lapinette

Ska kanske lägga till att turen som är 3 dagar på Nilen börjar med 3 dagar i Hurghada. Hade gärna haft det tvärtom. Först Nilen, sedan sova i en solstol. Fast å andra sidan kanske bra att börja med avkoppling och att vänja sig vid Egypten.

Svar på tråden Same same but different