Same same but different
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Annars är ju musslor typiskt för Bretagne. Musslor och crepes ... mmmm!!! Bordeaux för mig är gåslever och anka. Åt massor när vi var i trakterna söder om Bordeaux på bröllop för några år sedan.
Jaha, det är kanske är väldigt lokalt där då? För när man kommer till Arcachon så är musslor som Mozart är i Salzburg.
Ja men det är ju inte fel med både gåslever och musslor. Så kan maken få sörpla lite ostron.
Åh gud vad ni suktar mig...
Nja, gåslever går fetbort. Jag gillar inte lever men även om jag gjorde det skulle jag inte kunna förmå mig att äta det när man hört hur den "tillverkas".
Ostron har jag aldrig provat, har liksom aldrig förstått vitsen med att äta något som lever och som bara smakar havsvatten. Men musslor är gott.
Lappis
Visst var det du som skulle till Portugal????
Jag såg ett reseprogram/matprogram på Kanal 9 om Potrugal och om musslor. Lokalbefolkningen plockade musslorna (?) på klippor nästan i havet, såg livsfarligt ut och det var det också, sen hade de en festival och tillagade det de hade fångat.
Kanske kan vara något at testa?
Ahhhh Telis, gåslever med ett glas champagne på vår terrass i Cannes *SUCK*... eller på hotellet i närheten av Toulouse med apelsinkompott eller när den serverades varm i Lorraine med rabarber. Trodde jag var i himlen!
Ostron försöker jag lära mig. Smakar alltid 2-3 stycken när vi beställer in skaldjursplatåer. Maken gillar dem så han får äta resten.
Mrs B - musslor absolut! Det lär nog bli en hel del skaldjur och fisk när vi är där. Mums! Börjar bli hungrig och klockan är bara 9:30!!!
Mmmm, musslor - yummie! Håller med - påminner om Normandie & Bretagne, men även Belgien. Med skillnaden att i Belgien får man alltid pommes med majjo till också! Tyckte det var helskumt & typ helgerån i början, men nu har jag ätit det så många ggr att jag tycker det hör till
Ostron funkar - men tycker inte att det är ngt superspeciellt. Gåslever - nja... Har ätit det flera ggr, men inte heller så super-begeistrad.
Men mat-crepes (vars namn jag alltid glömmer) - mmmm!
Minns när vi var i St Malo för ett par år sen med en fransk väninna, yummie!
Piggelin - var du även över till Jersey? Kan varmt rekommendera Jersey.