• Lapinette

Same same but different

Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.

• Svar på tråden Same same but different
  • Mrs  B

Nu är den försenade bröllopsresan bokad och det blev Kanarieöarna, men nu börjar maken vela om vi har valt rätt bolag eller inte.

Resan blir ganska dyr men så har vi också valt ett väldigt barnvänligt allternativ och Inclucive.

Kollade runt lite på ett annat bolag och det var billigare men sämre tider att flyga på (måste i så fall ha en övernattning i Köpenhamn) och mellanlandning. Dessutom låg hotellet/lägenheterna i ett kuperat område och det är kanske inte så kul när man måste köra en barnvagn.

Vad ska man göra?????

Skulle gärna vilja se Pyramiderna i Egypten och historien/religionen där är facinerande. Är lärare i religion så det hade varit väldigt intressant, men inget jag vill göra nu när barnen är små.
    Svärmor var där för några år sedan och hade det ok men blev magsjuk några dagar som de flesta tycks bli......

• förhoppningsis

Marakech är fint men väldigt mycket folk, Marocko är precis som egypten lite speciella i sitt förhållande till europeiska turister. Att promenera runt är mysigt om man lyckas bortse från att alla försöker släpa (ja jag menar verkligen släpa) in dig i en affär med de mest annorlunda metoder. Kom och drick te, skriv i min gästbok, hjälp mig skriva brev till min släkting i Sverige. osv osv.

Att tänka på är att de är religiösa så att det går inte alltid att få vin till maten och precis som i andra muslimska länder bör man vara lite mer påklädd.

• Med stor förväntan
    Originalrosen skrev 2008-06-24 20:01:29 följande:
    Weekend i oktober? Men det måste ju bara bli Bordeaux?! Kryssa mellan vinslotten, handla lite vin och ost, picnic ... ååååh, vad skönt!
    Har bott utanför Bordeaux i ett år. En väldigt trevlig stad! Jag kan tipsa också om de milslånga stränderna om ni åker rak ut mot kusten från Bordeaux. Dyne de Pilar (lite olika stavning på olika kartor, bl.a. Dyne de Pyla) är en stor sanddyn som även många besöker. Havet på ena sidan och skog på den andra.
  • Med stor förväntan

Ni nämner Bordeaux. Jag har bott utanför denna trevliga stad i ett år.

Jag kan tipsa om de milslånga stränderna om ni åker rak ut mot kusten från Bordeaux. Dyne de Pilar (lite olika stavning på olika kartor, bl.a. Dyne de Pyla) är en stor sanddyn som många besöker. Havet på ena sidan och skog på den andra.

• Med stor förväntan

Blev lite dubbelt där för att datorn krånglade, så jag skrev om det...

• kängu

Rosen:

På hösten kommer späckhuggarna in i fjordar i Nordnorge (främst Tysfjorden) för att kalasa på sill. Finns då ett flertal företag som har "späckhuggarsafari" och även några som erbjuder snorkling med späckhuggarna. Jag har drömt om att göra detta i flera år nu så det känns så grymt att det äntligen ska bli av!
    Bifogar en länk om det är ngn som är mer nyfiken.
    www.lofoten-opplevelser.no/norsk/pages/spekkhoggere.html

Lappis:

Funderar på Kreta, eftersom det ska vara bra vandring där. Sugen på något ställe där man kan slappa, vandra och göra mycket utflykter.

• kängu

Förhoppningsis:

Tack info om Marrakech! Jag tycker generellt att det är väldigt jobbigt med påträngande människor men verkar som att jag får stå ute med det vare sig vi åker till Marocko el Egypten...

• Originalrosen

Men kängu!

Du kan inte i samma inlägg skriva om späckhuggarsafare (jättespännande!) och sedan nämna Kreta (som är mitt favoritresmål alla kategorier). Jag blir ju scizofren!!

• Originalrosen

*tittar förundrat på kängu*

Menar du att du ska snorkla med späckhuggare i Norge i dessa kalla vatten mitt i vintern?! Fryser nästippen av mig bara vid tanken.

Jag stannar ombord och kikar med en kopp varm choklad i näven, men häftigt är det!

Svar på tråden Same same but different