• Lapinette

Same same but different

Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.

• Svar på tråden Same same but different
  • nennesjuttioåtta

borgo di campi fanns också på la Villa!

jag ska försöka lobba för tåg... Såg att ni skulle till grekland minsann!

• Telemarkgrrl

Nenne, så här kan man åka:

* nattåg Malmö-Berlin (från Stockholm runt kl 16.00, framme Berlin typ kl 6-7 morgonen efter)

* morgontåg Berlin-München-Salzburg, framme eftermiddag

* morgontåg Salzburg-Milano/Bologna-La Spezia, framme kväll

* La Spezia (morgon)-Milano-Basel, framme kväll

* nattåg Basel-Köpenhamn (framme förmiddag, i Stockholm på eftermiddagen)

• nennesjuttioåtta

Telis var hittar du denna info?!?!?

• nennesjuttioåtta

Försökte luska ut hur man skulle åka tåg till Bordeaux i höstas, men vi tog flyget istället. De är ju så turistvänliga i frankrike som bara hade franska som språk på hemsidorna....

• Telemarkgrrl

Jag har åkt tåg så mycket så jag vet ungefär hur man åker och hur lång tid det tar. Men den absolut bästa sajten är www.bahn.de, tyska motsvarigheten till SJ. Dom har typ alla tågtider för hela Europa och man kan också köpa biljetter där till alla tågresor som passerar Tyskland och få dom hemlevererade i brevlådan. Och så finns sajten på engelska.

• Telemarkgrrl

Bordeaux är förresten jätteenkelt att åka tåg till. Det blir nattåg mellan Köpenhamn och Köln, sen TGV Köln-Paris och TGV Paris-Bordeaux. Det enda som är knöligt är att man måste byta station i Paris.

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    har tjuvkikat på dig i en annan tråd, ska du till Dalarna..?

• Piggelin1

Haha, Nenne - jag med
    Barntråden & denna är de enda jag skriver i, men brukar smygläsa den tråden som du också hittat Nu på sistone så har det varit så himla mkt intressant prat där som passar mig perfekt, så snart kanske jag ger mig till känna där...

Lappis, för hyfsat många år sen bodde jag två nätter på Åkerblads i Tällberg, verkligen mysigt! Tror att det är lika bra fortfarande!

Svar på tråden Same same but different