• Lapinette

Same same but different

Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.

• Svar på tråden Same same but different
  • Julia76

Gosnosen. jag glömde skriva att vi ska också åka på västkusten i USA :)

• Humlan66
    Piggelin1 skrev 2008-04-04 17:07:06 följande:
    Lyllos dig om ni åker, såg häromdagen att dollarn var nere i 5,95! Vi tyckte det var BILLIGT i somras & då stod dollarn i 6,60
    Hejsan , jag åker till NYC dne 17 april ( snart ) och undrar om du har några tips att komma med, något som är prisvärt att köpa där som är dyrt här.. alla tips motges tacksamt , men snälla skriv i min gästbok då det är så lätt att tappa bort vilken tråd man va i hihi
  • Humlan66

Vi bokade via budjet.se och ut är det SAS plan från landvetter. codeshare med United Airlines mellanlandning i Köpenhamn.. hem är det Lufthansa mellanlandning i frankfurt nu den 17/4 kostar 4000 kr flyg tor. tycker iaf jag är snorbilligt =)
    Vi ska bo i lägenhet som jag kan tipsa om där

www.lodgis.com ( vacation.new-york-apartment.com/en/descriptio.../ ) våran läg
    samt www.directloft.com/ som har fina läg över hela manhattan

• Telemarkgrrl

Tack för tipset, Lappis!

• Lapinette

De rien Telis! KRAM på dig!

• gosnosen

Tack Tinga och Julia76! Vi har nu bokat hyrbil och gjorde det faktiskt via MrJet. Gjorde en koll med Pricerunner och då dök MrJet upp med bra pris (hoppas jag ) och vi har bokat genom de tidigare så vi litar på att de är seriösa. Nu är nästa projekt att börja planera rutten.

• Lapinette

gosnosen - när bär det av och hur länge ska ni vara borta?

• gosnosen

Lapinette - vi åker den 9 juli och åker hem den 27 juli, så det blir 17 dagar på plats.

Den grova planen är att vi övernattar en natt på något hotell på flygplatsen (vi landar vid nio på kvällen), hämtar ut hyrbilen på morgonen och åker direkt upp mot naturområdena vi vill besöka, ex. Grand Canyon, Death Valley mm. Sedan åker vi mot San Fransisco och gör ett stopp i Las Vegas. Spenderar några dagar i SF, ev. upp i vinområdena (om vi hinner) och kör sedan kusten ned. Avslutar med ett par dagar i LA. Detta är väldigt grovt planerat. Det är ju en hel del mil att åka, så det blir nog mycket tid i bilen tyvärr. Men förhoppningsvis ser man mycket på vägen. Ska bli jätteroligt!

När åker ni till Kina?

• nennesjuttioåtta

Tinga och Piggelin
    Ok, Det var det billigaste jag kunde hittat utan mellanlandning, då spar man ju lite tid om man åker en weekend. Det var onsdag till måndag, men det verkar som att min man inte kan ta ledigt på försommaren, så det blir nog en biltur ner genom Europa till Cinque Terre i Italien. Eller tåg kanske? Såg att Telis ska tågluffa, jag skulle gärna göra det men tror att mannen är lite för rastlös. Jag har ju mitt sudoku.
    Så det blir nog NY till hösten istället. Då kan vi även vara borta en vecka, så det blir nog bra till slut.

Svar på tråden Same same but different