• Vidalila

För oss som ska gå in med pappa eller likn.

Hej brudar!

För ett tag sedan startade jag en tråd där vi som ska gå in med vår pappa, eller någon annan som har samma roll. Det verkar som att den behövs på nytt.

Samma policy gäller som innan, här ska vi ha en trevlig ton, utan påhopp. Syftet är inte vi ska behöva försvara oss eller diskutera för och emot brudöverlämning, utan syftet är att utbyta ideer, diskutera och ha trevligt. Ni som vill göra motsatsen kan välja tusentals andra trådar. Den här tråden är för oss som väljer detta upplägg och vi ber att ni som inte håller med respekterar detta.

Välkomna!

• Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.
  • stenbruden

Tex - hur kommer vi dit? Ska JAG åka med i häst o vagnen? Ska jag bara sätta mig sen då eller hur funkar det?

Han ska ju hämta mig o tärnan från frissan också så han undrade över det också.. Söt!

• anirac1

jag ska också ledas fram
    en väldigt fin ceremoni känns det som

• stenbruden

Ja eller hur! Välkommen in i "gänget"

anirac1 skrev 2008-04-07 17:43:45 följande:
    jag ska också ledas fram en väldigt fin ceremoni känns det som
  • MyStyle

Hejsan, nu har jag oxå hittat hit. Jag ska oxå gå in med pappsen

• stenbruden

Härligt MyStyle! Välkommen!

• johannesson

hej..min pappa ska oxå leda in mig oh trots att jag redan fått lite påhopp och fått förklarat innebörden av hur "fel" det är att pappan ger bort sin dotter. så tycker jag att det ska bli jättefint och känner bara positivt till det=)

• Vidalila

Välkommen My style!!

Johannesson - ja det är helt meningslöst med påhopp. Vad tror de det ska medföra??? Ingen gnäller och klagar på folk annars tycker jag, men här är det fritt fram verkar det som.

Stenbruden - ska han åka med i häst och vagnen?

• Kärlek ger näring åt själen

Gör som jag

Skit i dem och gör det som känns rätt för dig

Jag bryr mig mindre om andra kvinnor/tjejer ser mig som en "dålig" kvinna(och för att jag blir bort given ) för att jag vill att min pappa ska följa mig in och för att han varit en del av mitt liv men ändå hamnat vid sidan om pga att mamma ändå varit den man pratat med. För mig är det finaste sättet att visa honom att han betyder så enormt för mig genom att han får äran att följa mig på min största dag

johannesson skrev 2008-04-07 18:07:07 följande:
    hej..min pappa ska oxå leda in mig oh trots att jag redan fått lite påhopp och fått förklarat innebörden av hur "fel" det är att pappan ger bort sin dotter. så tycker jag att det ska bli jättefint och känner bara positivt till det=)
  • Vidalila

Kärlek ger näring åt själen

Ja precis så är det för mig också. Vi har mkt dålig kontakt under några år, men sen valde jag att lägga det som hänt bakom mig och bjuda in honom i mitt liv igen. Då tycker jag att detta är ett bra bevis på att också han räknas och betyder mycket för mig. Han blev väldigt stolt och rörd när jag frågade honom :)

• stenbruden

Ja precis det är så skönt nu att inte behöva försvara sig längre utan babbla på med er!

Vidalila - Ja det blir ju så att vi stannar bilen bakom herrgården och hoppas in i HoV för att ta oss ner till sjön där vigseln blir. Jag, pappsen och tärnan åker med vagnen.
    Han kan ju inte springa efter

Sedan efter vigseln åker jag o m2b vidare i HoV för att fotas..
    Hänger du med eller är det veligt..? Man måste nästan se herrgården och vigselplatsen för att helt kunna "se"

Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.