• Vidalila

För oss som ska gå in med pappa eller likn.

Hej brudar!

För ett tag sedan startade jag en tråd där vi som ska gå in med vår pappa, eller någon annan som har samma roll. Det verkar som att den behövs på nytt.

Samma policy gäller som innan, här ska vi ha en trevlig ton, utan påhopp. Syftet är inte vi ska behöva försvara oss eller diskutera för och emot brudöverlämning, utan syftet är att utbyta ideer, diskutera och ha trevligt. Ni som vill göra motsatsen kan välja tusentals andra trådar. Den här tråden är för oss som väljer detta upplägg och vi ber att ni som inte håller med respekterar detta.

Välkomna!

• Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.
  • stenbruden

Precis för mig har inte blodbanden någon betydelse i det här falet. Han har verkligen förtjänat det!!! Underbara människa

Nu är det natti natti, sov gott!!

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-04-03 22:27:26 följande:

Stenbruden Aha Men samtidigt så kan jag tycka pappa är inget du "namn" du får utan det är något du förtjänar Wow jag tycker det är så fint på något sätt att man "sluter" cirklen på det sättet
  • Äntligen är det min tur

>Hahaha det kanske blir en ny tråd för sig näralla är gifta! Att berätta hur det gick med päronen

• dreams

Jag ska gå in med min äldsta lillebror.

Min biopappa har jag inte pratat med på 6 år så han är inte ens bjuden.

Min bonuspappa gick tyvärr bort alldeles förtidigt 36 år gammal så då frågade jag min bror då min andra bror ska vara maskalk.

Det är en ren chansning då min bror som ska leda in mig inte har satt sin fot innanför en kyrkogård sen min "pappa" begravdes. Men då sa min kusin att om han skulle känna att han absolut inte klarar av det på dagen D så kunde kusinen med glädje ställa upp!

Va skönt med lite backup av kusinen! Det där kommer bli toppen för dig!!

dreams skrev 2008-04-04 09:59:07 följande:
    Jag ska gå in med min äldsta lillebror.Min biopappa har jag inte pratat med på 6 år så han är inte ens bjuden.Min bonuspappa gick tyvärr bort alldeles förtidigt 36 år gammal så då frågade jag min bror då min andra bror ska vara maskalk.Det är en ren chansning då min bror som ska leda in mig inte har satt sin fot innanför en kyrkogård sen min "pappa" begravdes. Men då sa min kusin att om han skulle känna att han absolut inte klarar av det på dagen D så kunde kusinen med glädje ställa upp!
  • dreams

Ja, jag blev jätte glad då jag alltid har sett upp till honom sen jag var liten, men helst vill jag ju gå in med min bror.

Självklart. Men om det är lite känsligt för din bror är det ju skönt med backup. Man e nog själv liiiite spattig en dag som dennna...

• dreams

Spattig... jag? Nu förstår jag inte vad du pratar om

Jag kan säga att jag skulle förstå honom... För mig tog det två år innan jag orkade gå dit. Vi får väl se när det närmar sig...

Hahaha... jag menar alltså lite nervös, spänd, stressad = enkelt förkortat SPATTIG

• Kärlek ger näring åt själen

Det är också så fint Jag har min bästa vän som backup om något skulle göra att pappa inte skulle kunna.

Stenbruden:
    Precis det är ju det. Menar oavsett om det är blodsband eller ej så är huvudsaken den att personen ifråga känns rätt att gå med en fram

dreams skrev 2008-04-04 09:59:07 följande:
    Jag ska gå in med min äldsta lillebror.Min biopappa har jag inte pratat med på 6 år så han är inte ens bjuden.Min bonuspappa gick tyvärr bort alldeles förtidigt 36 år gammal så då frågade jag min bror då min andra bror ska vara maskalk.Det är en ren chansning då min bror som ska leda in mig inte har satt sin fot innanför en kyrkogård sen min "pappa" begravdes. Men då sa min kusin att om han skulle känna att han absolut inte klarar av det på dagen D så kunde kusinen med glädje ställa upp!
Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.