• Vidalila

För oss som ska gå in med pappa eller likn.

Hej brudar!

För ett tag sedan startade jag en tråd där vi som ska gå in med vår pappa, eller någon annan som har samma roll. Det verkar som att den behövs på nytt.

Samma policy gäller som innan, här ska vi ha en trevlig ton, utan påhopp. Syftet är inte vi ska behöva försvara oss eller diskutera för och emot brudöverlämning, utan syftet är att utbyta ideer, diskutera och ha trevligt. Ni som vill göra motsatsen kan välja tusentals andra trådar. Den här tråden är för oss som väljer detta upplägg och vi ber att ni som inte håller med respekterar detta.

Välkomna!

• Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.
  • Blomsterbrud

Jag vill oxå vara med!!
    Ska gifta mig borgerligt och ska gå fram med min pappa som en fin kärleksfull gest..

• emeliek45

blomsterbruden....låter fint, kul att göra även om man inte är i kyrkan!

• Vidalila

Vi ska inte heller vara i kyrkan! Var ska ni vara? utomhus/inne etc...

• Bride in England

Jag ska ocksa ga fram med pappsen Undrar vem av oss som kommer att vara mest nervos!! Jag far svettiga handflator bara av att tanka pa det! Han kommer vara sa stolt

Jag kommer aka till ceremonien med mina brudtarnor i en bil. Borde min pappa ocksa vara med i den bilen da?? Hans fru far ju isafall aka sjalv. Till saken hor att vi gifter oss i England sa de kommer vara lite extra vilsna

• Efter 11 år är det min tur

Va söta ni e allihp....lycka till på era dagar och krama om era pappor riktigt hårt Kram//Anna

• Vidalila

Detsamma! :)
    Efter 11 år är det min tur skrev 2008-04-03 16:58:55 följande:

Va söta ni e allihp....lycka till på era dagar och krama om era pappor riktigt hårt Kram//Anna
  • Vidalila

Ja det kanske hade varit smart. Vi ska vänta avskilt, och sen när min pappa kommer så går han dit. Han hälsar inte på några gäster innan. Ja undrar vem som är mest nervös av oss också!

Bride in England skrev 2008-04-03 16:55:00 följande:

Jag ska ocksa ga fram med pappsen Undrar vem av oss som kommer att vara mest nervos!! Jag far svettiga handflator bara av att tanka pa det! Han kommer vara sa stolt Jag kommer aka till ceremonien med mina brudtarnor i en bil. Borde min pappa ocksa vara med i den bilen da?? Hans fru far ju isafall aka sjalv. Till saken hor att vi gifter oss i England sa de kommer vara lite extra vilsna
  • RosaPärlan

Min pappa gick bort i tsunamin 2004 så jag ska ha mina 2 brödrar på vars en sida om mig, dom ska få överlämna mig till min blivande. Hur vi ska kunna gå sida vid sida vet jag inte för klänningen är ganska stor och mina armar är korta! Men det finns inget i detta liv vi inte kan lösa så de ordnar sig nog!!
    Men en annan sak jag funderar över är hur man gör när det är vigsel utomhus, när man gifter sig inomhus finns det dörrar bruden står bakom som öpnnas och hon går in, utomhus finns det inga dörrar så alla kommer ju se en när man går fram till själva "öppningen" av tältet??? HUr tusan ska man göra? Någon med erfarenhet här?

Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.