• Vidalila

För oss som ska gå in med pappa eller likn.

Hej brudar!

För ett tag sedan startade jag en tråd där vi som ska gå in med vår pappa, eller någon annan som har samma roll. Det verkar som att den behövs på nytt.

Samma policy gäller som innan, här ska vi ha en trevlig ton, utan påhopp. Syftet är inte vi ska behöva försvara oss eller diskutera för och emot brudöverlämning, utan syftet är att utbyta ideer, diskutera och ha trevligt. Ni som vill göra motsatsen kan välja tusentals andra trådar. Den här tråden är för oss som väljer detta upplägg och vi ber att ni som inte håller med respekterar detta.

Välkomna!

• Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.
  • Vidalila

ja vi ska också göra så på nåt sätt, att vi ska ses första gångne på ett speciellt sätt. bra att ha fotografen med sig då tänkte vi!

• Kärlek ger näring åt själen

Jag måste fråga er...

Jag har aldrig funderat så mycket kring bröllop innan jag träffa min m2b. Men när han fria till mig och vi skulle börja planera bröllopet så kunde jag inte se det på något annat sätt än att ledas fram av pappa (eller min styvmorfar om pappa skulle tacka nej). Hur var det är för er?
    hade vi vägrats så hade jag valt en annan kyrka. Min m2b skojar att han kommer att svimma medans han väntar på oss.

• JuniBruden6

min pappa ska gå in med mig,, kul att min blivande inte kommer att se mig innan,, vi kommer ta enskilda kort innan vigseln o efter vigseln när alla är på väg till lokalen så ska vi ta de gemensamma korten,,,

• stenbruden

För oss var det så att vi först kom fram till att absolut inte ses före vigseln och då blev det naturligt att fråga pappa om han ville eskortra mig. Pricken över i:et är ju att man får visa styvisen hur mycket han betyder och hur viktig han är för mig samtidigt.

Vi har också skojat om det där... när man har så lång tid på sig att "titta" på varandra innan man är framme

• Kärlek ger näring åt själen

Vi kommer att köra samma sak. Min tärna kommer att ta kort på mig innan vi går in och sedan så kommer vi be hans bror ta kort på honom när han väntar där framme så vi får med det nervösa också o lika så när han väl får se mig

Vi kommer att ta en avstickare o ta kort medans gästerna åker till lokalen hihi Fast vi har en super snygg balkong på baksidan av vår lokal så det blir nog att ta kort där också

JuniBruden6 skrev 2008-04-08 18:19:41 följande:
    min pappa ska gå in med mig,, kul att min blivande inte kommer att se mig innan,, vi kommer ta enskilda kort innan vigseln o efter vigseln när alla är på väg till lokalen så ska vi ta de gemensamma korten,,,
  • MyStyle

Vet faktiskt inte vilken präst vi ska ha. De skulle höra av sig, men vi har inte hört något än...

stenbruden skrev 2008-04-08 12:08:06 följande:
    MyStyle - ja du har ju ett bra argument om de börjar bråka om det.. Ska ni ha samma präst också så borde det ju absolut inte vara ngt problem!
    Jag har alltid velat gå fram med pappa längs altargången, ända sedan jag var liten Det är faktiskt det enda som funnits för mig. Dessutom är jag skrockfull och vill inte att min m2b ska se mig innan
  • MyStyle

Förresten Stenbruden- läste att ni eller du ska åka häst och vagn. Gud det låter helt underbart

• Bride in England

Jag tycker dessutom att det ar fint o romantiskt att m2b inte far se mig forran jag skrider in i min klanning

MyStyle skrev 2008-04-08 19:02:11 följande:
    Vet faktiskt inte vilken präst vi ska ha. De skulle höra av sig, men vi har inte hört något än...
    Jag har alltid velat gå fram med pappa längs altargången, ända sedan jag var liten Det är faktiskt det enda som funnits för mig. Dessutom är jag skrockfull och vill inte att min m2b ska se mig innan
  • yoyoandDave

Jag har haft jättedålig kontakt med min pappa och tänkte därför gå in själv, men nu så har vi pratat ut och nu kan jag inte tänka mig ett bättre sätt att försöka på nytt än att han leder fram mig......
    Vi kommer fotas innan, jag kommer ju gråta ihjäl mig sedan så för att se någorlunda ut på korten så....

• Vidalila

hahaha ja så kan man ju också tänka!! känns framförallt skönt att inte behöva stressa med fotona för att gästerna väntar. Vi har avsatt två timar för fotografering innan vigseln, för att riktigt kunna slappna av.

Av alla som gift sig är det det mest återkommande rådet. Folk har hatat att gästerna stått och stampat eller gått på tipsrunda som ändå gått alldeles för snabbt. Det är så många känslor efter vigseln.

Vi ska fota våra allvarliga, mer porträtt och seriösa bröllopsbilder vid en sjö under två timmar innan, sen efter vigseln ska vi ta mer lekfulla bilder på stora gräsmattan framför själva slottet samtidigt som det tas bilder på gästerna. Det tror vi blir bra.

yoyoandDave skrev 2008-04-08 19:13:06 följande:
    Jag har haft jättedålig kontakt med min pappa och tänkte därför gå in själv, men nu så har vi pratat ut och nu kan jag inte tänka mig ett bättre sätt att försöka på nytt än att han leder fram mig......Vi kommer fotas innan, jag kommer ju gråta ihjäl mig sedan så för att se någorlunda ut på korten så....
Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.