• Vidalila

För oss som ska gå in med pappa eller likn.

Hej brudar!

För ett tag sedan startade jag en tråd där vi som ska gå in med vår pappa, eller någon annan som har samma roll. Det verkar som att den behövs på nytt.

Samma policy gäller som innan, här ska vi ha en trevlig ton, utan påhopp. Syftet är inte vi ska behöva försvara oss eller diskutera för och emot brudöverlämning, utan syftet är att utbyta ideer, diskutera och ha trevligt. Ni som vill göra motsatsen kan välja tusentals andra trådar. Den här tråden är för oss som väljer detta upplägg och vi ber att ni som inte håller med respekterar detta.

Välkomna!

• Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.
  • stenbruden

Ja det är min lilla dröm Bara det inte regnar....
    Va hästtjej hela "ungdomen" och det låter så fint när det klapprar på asfalten på långt håll...
    Är man tönt romantisk nu eller, hahahah

MyStyle skrev 2008-04-08 19:03:36 följande:
    Förresten Stenbruden- läste att ni eller du ska åka häst och vagn. Gud det låter helt underbart
  • stenbruden

Vidalila - ja man har ju hört det rådet några gånger! Vi funderade fram o tillbaka på det där med fotona.. Men slutade med att ta det efteråt iaf. Fotografen ska vara med oss hela dagen så det måste inte bli 2 timmar utan kanske räcker med 1-1,5 max. Vi ska dit och kolla ut alla platser osv innan just på porträtt fotona. Våran fotograf är mer för att "fånga" oss utan att posera..

Vi vägrar dessutom att ta på vigsel ringen innan man har sagt ja Och allt det där med att inte ses...
    Men visst är det en stor praktisk fördel med att fotas innan!!!
    Vi skulle inte hinna heller, jösses jag får gå upp miss i nassen om jag ska hinna med allt. Vigsel redan kl 14...

Vilken tid har ni andra? Och datum förresten???

• Kärlek ger näring åt själen

Stenbruden vi gifter oss också kl 14,00 den 4 oktober

• stenbruden

Tidig morgon även för er då Om man nu överhuvudtaget kan sova den natten..
    Vi har en tråd som har hållt igång sen i höstas med samma tjejer och en av de gifte sig i lördags. Tittade på bilderna nu och herregud jag ryser i hela kroppen Tänk att det snart är vår tur, iiiiihhhhh

Stenbruden: jaa Men jag tror det ska bli rätt bra eftersom jag o tärnan fixar frisyren själva lika så make upen Så jag är nog mer orolig för att vi har för Mkt tid *S*

Aha jo det kan jag tänka mig. När är det er tur?

• stenbruden

Den 6 juni på självaste nationaldagen är det dags för oss så bara drygt 7 veckor kvar nu
    Man har planerat allt så länge så man tappar tidsbegreppet lite och helt plötsligt är det inte långt kvar och tider går ju så fort nu..
    Lite smått panik över allt om inte är fixat än..

Haha ush säg inte så.. jag tänker hela tiden " det är gott om tid kvar" Hehe fast iofs så har vi gott om tid *S*

Aha okej va mysigt

• Ingarö08

hej hej, jag ska oxå gå in med min pappa. Jag hoppas att prästen går med på det. Har inte fått besked om vilken präst vi "får" ännu.

På min systers bröllop så nästan sprang han in för han var sååå nervös så jag får öva på att gå sakta med honom

Ni kommer väl ihåg att pappa ska gå på vänster sida om er

Tack Ingarö08.
    Jag har inte en tanke på det *Skrattar*

• Ingarö08

Annars kommer det se ut som om brudgummen är en gammal rackare . Skämt åsido - det är för att underlätta överlämningen för annars hamnar din pappa i "mitten" när ni kommer fram. Nu kan han smidigt lämna över dig och sätta sig till vänster i kyrkan..

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-04-09 16:02:54 följande:

Tack Ingarö08.Jag har inte en tanke på det *Skrattar*
Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.