• Vidalila

För oss som ska gå in med pappa eller likn.

Hej brudar!

För ett tag sedan startade jag en tråd där vi som ska gå in med vår pappa, eller någon annan som har samma roll. Det verkar som att den behövs på nytt.

Samma policy gäller som innan, här ska vi ha en trevlig ton, utan påhopp. Syftet är inte vi ska behöva försvara oss eller diskutera för och emot brudöverlämning, utan syftet är att utbyta ideer, diskutera och ha trevligt. Ni som vill göra motsatsen kan välja tusentals andra trådar. Den här tråden är för oss som väljer detta upplägg och vi ber att ni som inte håller med respekterar detta.

Välkomna!

• Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.
  • Ingarö08

men ska jag tillägga - alla präster är inte med på det och kommer kanske vilja att pappa går på höger sida... men det är egentligen inte rätt...

• stenbruden

Just det ja, det kan ju vara smart så han inte trampar på släpet när han ska sätta sig *skrattar*

Finns det regler för vilken sida eller vaddå?

Ingarö08 skrev 2008-04-09 16:07:23 följande:
    men ska jag tillägga - alla präster är inte med på det och kommer kanske vilja att pappa går på höger sida... men det är egentligen inte rätt...
  • Ingarö08

haha, eller snubblar på det

Tänkte du på vilken sida han ska sitta eller gå in på?

stenbruden skrev 2008-04-09 16:18:09 följande:
    Just det ja, det kan ju vara smart så han inte trampar på släpet när han ska sätta sig *skrattar*Finns det regler för vilken sida eller vaddå?
  • anirac1

vi har vår vigsel på nationaldagen också
    lite pirrigt är det nu men det mesta är klart
    nu ska jag gå igenom hela dagen och dubbelkolla med allt som är beställt - betala en del - och göra klart en del syarbeten
    Sedan är det bara att säga ja
    för några dagar sedan fick vi ett tips om att vi kunde läsa våra löften själva till varandra - kanske en idé ....

stenbruden skrev 2008-04-09 15:56:04 följande:
    Den 6 juni på självaste nationaldagen är det dags för oss så bara drygt 7 veckor kvar nu Man har planerat allt så länge så man tappar tidsbegreppet lite och helt plötsligt är det inte långt kvar och tider går ju så fort nu..Lite smått panik över allt om inte är fixat än..
  • stenbruden

Avis jag blir att ni har så mkt klart!
    Ja vi pratade om att läsa egna löften häromdagen.. Jättefint tycker jag men ack så nervigt..

• Vidalila

hej igen!

Vår fotograf "fångar" också, snarare än tar poträtt (sk. reportagebilder) men vi känner ändå att vi ska ta det rådet, vi vill verkligen inte vara stressade av gäster utan bara vara han och jag. Korten är ju något man inte kan göra om direkt, och det vore tråkigt att stå där och stressa. Vi tänkte ta det lugnt, dricka champagne och ta det lugnt under fotograferingen.

Jo, så här är det: om man går med pappan in ska man ju gå till höger om honom. Det är bara sin brudgum som man får lov att gå till vänster om.

• stenbruden

Ok men är det jätteviktigt med vilken sida eller varför är det så kanske är rätta frågan? Jag älskar traditioner så jag vill inte bryta det om det betyder ngt fint... Vi får öva helt enkelt i så fall

Vi kör ego trippen vid fotograferingen.... Gästerna får toastparet ta hand om Usch va hemskt det låter.. Hoppas ni förstår vad jag menar..

• Kärlek ger näring åt själen

Stenbruden:

Vi kommer att ha så att gästerna kan åka till Lokalen För vår lokal ligger så pass fint att de har möjlighet att njuta av en super fin utsikt samtidigt som de kan roa sig själva

Jag förstår dig fullt ut. Samtiditg så känner jag att gästerna kan nog roa sig själva lite eftersom de vet varför det tar tid. Skulle inte vilja bli fotograferad innan vigslen utan då får de roa sig själva helt enkelt

• stenbruden

Ja precis, vissa har ju inte setts på länge heller så 1-1,5 timma går nog ganska fort. De ska dessutom få lite snittar och bål.. Kanske hittar på ngn aktivitet också.

Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.