• Vidalila

För oss som ska gå in med pappa eller likn.

Hej brudar!

För ett tag sedan startade jag en tråd där vi som ska gå in med vår pappa, eller någon annan som har samma roll. Det verkar som att den behövs på nytt.

Samma policy gäller som innan, här ska vi ha en trevlig ton, utan påhopp. Syftet är inte vi ska behöva försvara oss eller diskutera för och emot brudöverlämning, utan syftet är att utbyta ideer, diskutera och ha trevligt. Ni som vill göra motsatsen kan välja tusentals andra trådar. Den här tråden är för oss som väljer detta upplägg och vi ber att ni som inte håller med respekterar detta.

Välkomna!

• Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.
  • vilja76

Äntligen är det min tur skrev 2008-04-03 18:43:03 följande:

Hahahaha.... eller en slav helt enkelt!!
    Ja, det är ju ännu bättre! Vilket smart tips
  • Vidalila

min pappa får rätta till min klänning :)

• BröllopJuli2008

Här är en till som ska gå in med pappsen . Har kollat med båda prästerna som viger i den kyrka vi ska gifta oss i och har fått godkänt . Undrar vem som kommer vara mest nervös, jag eller pappa?

• Äntligen är det min tur

Tänk vilka problem man kan gå o klura på... hahahaha!!!

• LottaAnders

Jag tycker det är en vacker tradition att gå in tillsammans med pappa. Jag har alltid tänkt att det är så jag vill göra. Har aldrig tänkt på att det kan finnas någon som har något emot det. Min M2b kommer att stå vid altaret tilsammans med sin son. Därefter kommer min dotter och son. Sonen bär ringen och dottern strör rosenblad. Därefter kommer lilla pappa och jag. Åh jag hoppas verkligen att det får bli så. Drömmar ni vet.

• Joji

Jag ska också gå in med min pappa!

Har inte varit i kyrkan och stämt av ännu, men min kompis gifte sig i samma kyrka så vi hoppas att det inte ska vara några problem. Hon och hennes man hade den andre prästen, så om våran vägrar får vi väl byta till samma som de hade...

• stenbruden

Det är ju ett dilemma... Vi kommer att gifta oss vid en sjö på en gräsmatta med en liten asfaltsgång i mitten.. Innan man kommer in på gräsmattan är det en grind och utanför den en liten väg. Det är helt öppet och herrgården ligger säkert 500 meter bort med mega gräamatta emellan. Den där lilla vägen går runt hela herrgården så vi tänkte att vi kommer i bil, jag tärnan och pappsen. Parkerar bakom herrgården och där står det en häst o vagn och väntar. Sen åker vi längs vägen med häst o vagn ner till sjön.
    Alla kommer ju att se när vi kliver av och så men det är det bästa vi kunde komma fram till. Krångla sig ur en bil med allt på sniskan inför alla känns lite riskabelt

Vad tror ni om detta?

RosaPärlan skrev 2008-04-03 17:28:01 följande:
    Min pappa gick bort i tsunamin 2004 så jag ska ha mina 2 brödrar på vars en sida om mig, dom ska få överlämna mig till min blivande. Hur vi ska kunna gå sida vid sida vet jag inte för klänningen är ganska stor och mina armar är korta! Men det finns inget i detta liv vi inte kan lösa så de ordnar sig nog!! Men en annan sak jag funderar över är hur man gör när det är vigsel utomhus, när man gifter sig inomhus finns det dörrar bruden står bakom som öpnnas och hon går in, utomhus finns det inga dörrar så alla kommer ju se en när man går fram till själva "öppningen" av tältet??? HUr tusan ska man göra? Någon med erfarenhet här?
  • stenbruden

Rosa pärlan - va hemskt med din pappa! Beklagar verkligen! Kan tänka mig att små problem inte är så svåra längre...
    Med båda bröderna är du ju dubbelgarderad

• stenbruden

Vilja - ja jag tyvker också att barnen ska gå före er.. Dels för att det är sött och sen kanske de inte kan hålla sig och springer efter er

• Äntligen är det min tur

Stenbruden
    Tycker det låter bra med häst o vagn... Det kommer bli fint!

Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.