• Vidalila

För oss som ska gå in med pappa eller likn.

Hej brudar!

För ett tag sedan startade jag en tråd där vi som ska gå in med vår pappa, eller någon annan som har samma roll. Det verkar som att den behövs på nytt.

Samma policy gäller som innan, här ska vi ha en trevlig ton, utan påhopp. Syftet är inte vi ska behöva försvara oss eller diskutera för och emot brudöverlämning, utan syftet är att utbyta ideer, diskutera och ha trevligt. Ni som vill göra motsatsen kan välja tusentals andra trådar. Den här tråden är för oss som väljer detta upplägg och vi ber att ni som inte håller med respekterar detta.

Välkomna!

• Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.
  • Äntligen är det min tur

Hej allihop. Jag ska också gå in med pappa. Gifter mig borgligt så jag behöver inte oroa mig om vad jag FÅR göra.

Det kommer vara utomhus också.

Men hur ska era män göra? Hur/när/var ska de gå in o så...???

• Vidalila

min man går in först av alla, själv.

• zsandora

vi har tänkt att min m2b ska redan stå där framme när musiken startar, sen kommer våra tärnor med marskalkar, när dom e framme kommer vår son på tre år, springande lr drygande de märker vi då ;)
    sen ca 5- 10 m efter honom kommer jag å pappa.

men jag har oxå tänkt på de där vart man ska va innan man går in, vi har ju inte valt plats än, så vi får väl tänka på de då.

de tråkiga e ju att jag vill ju inte att Jonas ska se mig innan vigseln, men om vi ska ta kort e de ju ett måste, för vi vigs kl 16.00 alltså sent,, så frågan är hur bilderna blir med ljus mm

• vilja76

Äntligen är det min tur skrev 2008-04-03 18:06:44 följande:

Hej allihop. Jag ska också gå in med pappa. Gifter mig borgligt så jag behöver inte oroa mig om vad jag FÅR göra.Det kommer vara utomhus också.Men hur ska era män göra? Hur/när/var ska de gå in o så...???
    Min m2b ska stå där framme med sina bestman. Sen går jag in med pappa och efter det kommer våra 2 barn. El tycker ni att barnen ska gå före oss?????
  • Vidalila

Före skulle jag säga, så kommer ni allra sist!

• Blomsterbrud

Vi ska gifta oss i vår trädgård..
    Jag håller på och målar på vår nybyggda "bröllopsaltan" så jag springer mellan altanen och datorn
    Min far och jag kan komma från vår hus och gå framåt, min tärna och brudnäbb får haka på och mb2 ska nog knalla fram och ställa sig innan d börjar (tro jag)
    Har inte riktigt funderat ut exakt vem som går när...
    Vår son ska vara ringbärare så han kanske står där framme med mb2...
    Hhhmmmm nu känner jag mig förvirrad

Min blivande kommer gå in med sin bestman.

Sen kommer förhoppningsvis min dotter o strör ut lite blomblad. Vågar hon inte själv så kommer tärnan gå in med henne.

Sist kommer jag o pappa.

Problemet med om tärnan går in med dottern är hur min klänning ska bli fixad då!!??!! Eller så får jag stå där medans de går in o tärnan får fixa den först.... Hmmm vet inte riktigt hur jag ska göra!

• vilja76

Äntligen är det min tur skrev 2008-04-03 18:38:47 följande:

Min blivande kommer gå in med sin bestman.Sen kommer förhoppningsvis min dotter o strör ut lite blomblad. Vågar hon inte själv så kommer tärnan gå in med henne. Sist kommer jag o pappa.Problemet med om tärnan går in med dottern är hur min klänning ska bli fixad då!!??!! Eller så får jag stå där medans de går in o tärnan får fixa den först.... Hmmm vet inte riktigt hur jag ska göra!
    Skaffa en till tärna

Hahahaha.... eller en slav helt enkelt!!

vilja76 skrev 2008-04-03 18:41:42 följande:
    Äntligen är det min tur skrev 2008-04-03 18:38:47 följande:
    Skaffa en till tärna
  • vilja76
    Vidalila skrev 2008-04-03 18:35:22 följande:
    Före skulle jag säga, så kommer ni allra sist!
    Ja, du har rätt, så får det bli.

Vår son kommer bara att vara 15 månader när vi gifter oss, är han för liten för att gå tillsammans med storasyster (5,5år)? Det kanske blir fullkomligt kaos....
Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.