• Vidalila

För oss som ska gå in med pappa eller likn.

Hej brudar!

För ett tag sedan startade jag en tråd där vi som ska gå in med vår pappa, eller någon annan som har samma roll. Det verkar som att den behövs på nytt.

Samma policy gäller som innan, här ska vi ha en trevlig ton, utan påhopp. Syftet är inte vi ska behöva försvara oss eller diskutera för och emot brudöverlämning, utan syftet är att utbyta ideer, diskutera och ha trevligt. Ni som vill göra motsatsen kan välja tusentals andra trådar. Den här tråden är för oss som väljer detta upplägg och vi ber att ni som inte håller med respekterar detta.

Välkomna!

• Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.
  • Vidalila

Det är lite småtrpkigt att vi ska se varandra innan! fast då blir det uppe i den dukade festsalen, (en balsalong i slottet) med bara vi och fotografen. Det kan väl också bli fint?

• stenbruden

Ja absolut vidalila, varför måste ni fotas före då? Är det sen vigsel?

• johannesson

åh vad vackert det låter:))))

• Joji

Vi ska fotas innan, så min m2b kommer att ha sett mig innan kyrkan...

MEN, vi ska göra en liten "specialare" - där vi ska fotas finns en lång brygga. Min m2b ska stå på den, med ryggen mot. Så på någon signal, som vi inte bestämt ännu, så ska han vända sig om. Jag går då mot honom, som nedför altargången.

Vi är romantic suckers!

• johannesson

vill komma på något romantiskt sätt att visa mig för min sambo då vi med kommer att fotas innan och jag ska sätta på mig klänningen hemma (där min sambo är med våra barn ) efter jag har varit och sminkat mig..några förslag

• Januari2009

Sing for life: Vad underbart att läsa ditt inlägg, kände nästan fjärilarna i magen själv! Hoppas verkligen att m2b kan tänka sig ingången lite annorlunda;)

• lycklig78

Jag får ståpäls när jag läser era inlägg

Jag ska också föras fram av min pappa. Det känns helt rätt att min pappa får vara delaktig i brudföljet och dela min dag på ett speciellt sätt. Detta är ett bevis från min sida på hur mycket han betyder för mig. Mamma och jag har alltid haft ett öppet förhållande till varandra där vi umgås och pratar om allt, som vänner. Men med pappa har det varit knepigare. Båda han och jag är såna att vi inte tar upp först om vi vill prata om något, därför har det i stort sett aldrig blivit av. Men han är ju min pappa och betyder så otroligt mycket. Jag tror han är jätteglad för detta också.

Lycka till med detta alla brudar!

KRAM

• MyStyle
    stenbruden skrev 2008-04-07 18:01:24 följande:
    Härligt MyStyle! Välkommen!
    [/citat]
    Vidalila skrev 2008-04-07 18:10:25 följande:
    [citat]
    Välkommen My style!!
    Tack så mycket tjejer! Jag har förvisso inte kollat så det är OK att pappa följer mig fram, men eftersom syrran gifte sig i samma kyrka och pappa gick med henne oxå så tycker jag inte de kan vägra... Då får jag slänga det i huvet på dem hahaha
  • anirac1

nästan alla i släkten har en mening om hur det ska gå till
    Man måste vara stark för att stå emot kritiken
    Jag vet på ett ungefär hur jag vill att vigseln ska gå till och festen är förberedd vad gäller mat och dryck
    Allt är nästan klart nu - bara lite små detaljer kvar
    känns pirrigt nu...
    när vi går in i kyrkan kan jag tänka mig att min m2b möter mig halvvägs i altar gången - den är ganska lång....

• stenbruden

MyStyle - ja du har ju ett bra argument om de börjar bråka om det.. Ska ni ha samma präst också så borde det ju absolut inte vara ngt problem!

Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.