• Vidalila

För oss som ska gå in med pappa eller likn.

Hej brudar!

För ett tag sedan startade jag en tråd där vi som ska gå in med vår pappa, eller någon annan som har samma roll. Det verkar som att den behövs på nytt.

Samma policy gäller som innan, här ska vi ha en trevlig ton, utan påhopp. Syftet är inte vi ska behöva försvara oss eller diskutera för och emot brudöverlämning, utan syftet är att utbyta ideer, diskutera och ha trevligt. Ni som vill göra motsatsen kan välja tusentals andra trådar. Den här tråden är för oss som väljer detta upplägg och vi ber att ni som inte håller med respekterar detta.

Välkomna!

• Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.
  • Kärlek ger näring åt själen

Ingarö08 får man fråga vad morgning coat är?? *i mitt huvud är det en morgonrock* men är det sådan som Hugh hefner har?

• Vidalila

En kompis till mig var på ett bröllop där just detta hände. Gästerna stod och väntade oi små grupper och ingen sa nåt. hemska tanke!!

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-04-10 12:12:05 följande:

Ja precis och jag menar de kan ju lära känna varandra om de inte sets tidigare också. Jag tror inte att folket bara står och tittar precis *Skrattar*Vi kan iofs köra en tipsrunda men nackdelen är den att då lär de bli skitiga För vår lokal ligger intill en motionsslinga hehe då kanske de inte ens hittar tillbaka *ASg*

Vidalila hmm men kände de varandra? För hos oss så känner de flesta varandra så jag tror inte det är något problem hos oss plus att min pappa är duktig på att sätta igng samtal :_)

• Vidalila

nej det gjorde de nog inte. de väntade i två timmar utan dricka eller tilltugg. bara stod rätt upp och ner! hela stämningen var förstörd, och brudparet var borta.

Jag tänkte på en sak, vi har vigseln och festen på samma ställe (vigsel i slottsparken och festen inne på slottet) så våra gäster är liksom där hela tiden. hade det varit så att de skulle åka till festlokalen hade vi säkert också fotats efetr vigseln, då blir det ju inte samma väntan alls.

Och så hade vi åkt häst och vagn :)

Aha okej Alltså vi kommer nog att ha ngt o dricka o så när de kommer till lokalen helt klart Något kommer vi nog att roa dem med *skrattar*

Vi kommer garanterat att ta några kort vid kyrkan och några på vägen och sedan så blir nog de flesta vid lokalen

• Juni2009

Jag tycker om den id att pappa ska gå o "lämna" dotter till hennes blivande man.

Men det passar inte os tycker jag för mina föräldrar skilddes sig när jg var pyttenliten, ca 2,5 år.
    Jag o systrar bodde hos mamma.

Så jag funderar på att be mamma istället men... få se vad det blir till sist.
    Vi har ca 1 år på oss att besämma allting i detaljer!

• zsandora

Ni som inte ska ses innan vigsel hur gör ni med fotograferingen?? Jag ska ju oxå gå in med pappa å de känns om man förstör lite med att ses innan...
    Har tom planer på att sova med mina tärnor natten innan, isf saknar man varandra lite när man väl ses

Vi gifter oss ute kl 16.00 080802 tror ni de e försent att fotografera efter de???

zsandora Vi kommer att fotograferas efter vigslen istället.
    Fast vi kommer att sova tillsammans. detta för att jag lär inte få en blund annars.. plus att det känns bäst så för oss.

Nej det är inte försent. Det beror iofs hur ni hade tänkt med korten. Ute eller inne? I kyrkan eller?

• lycklig78
    stenbruden skrev 2008-04-10 15:28:01 följande:
    Hur ska ni andra göra med klädseln? Ska pappsen ha samma som bestman o m2b eller inte?
    Min pappa ska hyra lik frack som brudgum och bestman.
    Men han kommer inte att ha likadan väst.
    Fan va stiliga de var när vi var och provade ut häromdagen.
Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.