det jag menar är till exempel en kompis till mig. det valde mellan att bara ha vigsel i kyrkan då alla som ville fick komma och sedan äta middag själva ute för det hade inte råd med fest. men äktenskapet var viktigare än festen. detta gjortde ju att många undrade varför det förklarade att de gärna hade haft fest om det haft råd men de hade inte det. då sa alla i den närmaste fmailjen, släkten och vännerna ca 100 person.
att då är det ävl bättre med kuvert avgift för de får ju presenter iaf av de flesta just bara för att det gift dig även om det inte är fest (hennes bekantsakapkrets och familj är sådan) och de sa då att det inte vill ha massa presenter det har allt de behöver förutom pengar och vill inte ha massa presenter som det inte kommer han (de ett fullt hem eftersom hon samlat hela undommen) då sa massa folk men ta kuvert avgift om ni vill ha fest vi vill fira med er och betalar gärna...
det jag menade med att om man ändå inte vill ha presenter så kan ju gästerna välja om de vill komma och äta eller bara vara med på vigseln
Balinda skrev 2008-03-08 14:24:24 följande:
men allvarligt vill man inte att äns gäster ska komma? klart man kan välja om man kommer eller ej men så är ju oftast inte folk och för mg var en av det viktigaste saker på dagen att alla mina nära och kära kan närvara.