• Snart fru Nilsson

Kuvertavg. vad är din syn på det?

Vi har tagit en kuvertavgift på 300 kr för vuxen och 100 kr för barn upp till 12 år. Fick igår höra av en som var bjuden, "såå smart av er att ta avgift, slipper man tänka på presenter". Hur ställer ni er till det inför ert bröllop?

• Svar på tråden Kuvertavg. vad är din syn på det?
  • trofast

alkohol till självkostnadspris då?? Nyfiken!!

• lycklig78
    trofast skrev 2008-03-06 22:21:23 följande:
    alkohol till självkostnadspris då?? Nyfiken!!
    Sorry, orkar inte mer
  • trofast

lycklig78

Helt ok.... jag är precis som mänga andra bara lite uttråkad.... kanske dags att lägga sig snart??

• lycklig78

Hahaha ja, nu blir det snart sängen.

• Vicka81

Thoho. Ska bara tillägga att vi har kuvertavgift pga av att vi inte har råd annars... varför snåla om man har råd??! det har ju inte med det att göra? inte heller har vi kuvertavgift för att vara "snälla" med gästerna då de slupper fundera över presenter för en del gillar ju det med. däremot tycker många att det är skönt för då slipper de fundera över present!

• trofast

lycklig78

Hmm är ensam eftersom min man är på resejobb och jag är så jäkla mörkrädd så jag har ngen lust...... Får lyfta in barnen i min säng och mysa med dom kanske (shyst att väcka dem?)

• Vicka81

så lägger jag oxå ner... vi e av olika skrot och korn allihopa å sova måste jag... lilla prinsessan här hemma har tredje öroninflammationen på en månad!!! jag skulle betala vilken avgift som helst för att bli av med det iaf *tröttsvammlar*

• misstrixie
    trofast skrev 2008-03-06 22:28:47 följande:
    lycklig78Hmm är ensam eftersom min man är på resejobb och jag är så jäkla mörkrädd så jag har ngen lust...... Får lyfta in barnen i min säng och mysa med dom kanske (shyst att väcka dem?)
    Känner igen! När m2b är borta i jobbet har jag inte heller lust att lägga mig. Jag har inga barn att hålla mig sällskap, men katter.
  • tolonta

Jag skulle absolut aldrig ha kuvertavgift på mitt bröllop. Jag skulle inte heller tolka det som att man underlättar för gästerna, utan snarare att man ställer krav på vad de ska ge, och att man gör det för att man har lagt bröllopet på en nivå som man annars inte kan ha råd med.

Jag vet inte om den åsikten gör mig till moralpolis eller inte, men det är så jag tycker i alla fall...

Svar på tråden Kuvertavg. vad är din syn på det?