• Snart fru Nilsson

Kuvertavg. vad är din syn på det?

Vi har tagit en kuvertavgift på 300 kr för vuxen och 100 kr för barn upp till 12 år. Fick igår höra av en som var bjuden, "såå smart av er att ta avgift, slipper man tänka på presenter". Hur ställer ni er till det inför ert bröllop?

• Svar på tråden Kuvertavg. vad är din syn på det?
  • Vi2alltid

JA det är ju en ÄRA att få bli bjuden!!

matildaochniklas skrev 2008-04-29 20:42:44 följande:
    Jag håller med dig!!! Det är en ära att få dela en sådan dag med brudparet! Tänk att vara en av dom som gjort det möjligt!
  • Vidalila

Ja det är en ära att bli BJUDEN. Inte att få betala för det.

• Vi2alltid

ok då jag omformlurar
    det är en ära att budparet vill dela den här dagen med mig!!!

Vidalila skrev 2008-04-29 20:45:36 följande:
    Ja det är en ära att bli BJUDEN. Inte att få betala för det.
  • Vidalila

Touche´ ;)

Vi2alltid skrev 2008-04-29 20:46:59 följande:
    ok då jag omformlurardet är en ära att budparet vill dela den här dagen med mig!!!
  • Vi2alltid

hehe... jag blir så ivrig så jag skriver roliga ord här!
    ...omformlurar...

• matildaochniklas

exakt!

Vi2alltid skrev 2008-04-29 20:46:59 följande:
    ok då jag omformlurardet är en ära att budparet vill dela den här dagen med mig!!!
  • 26maj2007

Det är en ära för brudparet att gästerna bryr sig om och vill dela den dagen. det är en viktig dag för brudparet inte för gästerna.

• matildaochniklas

Jag tycker att äran är ömsesidig!! jag känner mig absolut ärad av de som vill dela min bröllopsdag med mig! Men likväl känner jag mig ärad att få dela andras bröllop med dem.

26maj2007 skrev 2008-04-29 21:01:12 följande:
    Det är en ära för brudparet att gästerna bryr sig om och vill dela den dagen. det är en viktig dag för brudparet inte för gästerna.
  • 26maj2007

självklart är det en ära på båda hållen.

många brudpar blir så egoistiska när det gäller bröllop. de tror helt plötsligt att de är viktigaste i världen bara för att de ska gifta sig.

själva fick vi spara i två år för att ha råd med vårt bröllop. Under denna tid var jag hemma med två barn så inkomsten var inte speciellt sto + att vi bor i villa. Har man bara viljan att lyckas så gör man det eller?

• 26maj2007

självklart är det en ära på båda hållen.

många brudpar blir så egoistiska när det gäller bröllop. de tror helt plötsligt att de är viktigaste i världen bara för att de ska gifta sig.

själva fick vi spara i två år för att ha råd med vårt bröllop. Under denna tid var jag hemma med två barn så inkomsten var inte speciellt sto + att vi bor i villa. Har man bara viljan att lyckas så gör man det eller?

Svar på tråden Kuvertavg. vad är din syn på det?