Klokt tänkt.
New York 2008 skrev 2008-05-17 14:05:44 följande:
Hej! Jag håller helt med många i denna tråden angående att har man inte råd till ett visst sorts bröllop, så får man tänka om och kanske satsa på ett mindre bröllop/mindre antal gäster/annorlunda mat etc. Dock kan jag reagera på vissa saker, som att någon skrev något i stil med "varför ska de betala ert drömbröllop, det är ingen som betalar ens drömsemester etc." Vet inte vem som skrev det, läst igenom hela tråden så man glömmer snabbt, men vet att jag reagerade eftersom personen i fråga tyckte det var helt ok att be om pengar till sin bröllopsresa... Är inte detta samma sak egentligen? Man har lagt mer pengar på bröllopet och ber folk att betala ens "drömsemester", vilket jag antar att de flesta vill att ens bröllopsresa ska bli. Varför inte göra samma sak här då, och istället dra ner på antalet gäster och kunna betala sin resa själv?Med detta inte sagt att jag tycker att det är fel att be om bidrag till sin bröllopsresa, men jag tyckte påståendet var väldigt missvisande och irriterande,.. För är det inte det man gör när man ber om bidrag till bröllopsresan, just ber om bidrag till sin drömsemester? Något man inte själv har råd till?Många är väldigt snabba att dömma och se väldigt ensidigt på saker, fast de själva egentligen rätfärdigar liknande beteende men då är det inte fel för de gör det själva?!?!