• Snart fru Nilsson

Kuvertavg. vad är din syn på det?

Vi har tagit en kuvertavgift på 300 kr för vuxen och 100 kr för barn upp till 12 år. Fick igår höra av en som var bjuden, "såå smart av er att ta avgift, slipper man tänka på presenter". Hur ställer ni er till det inför ert bröllop?

• Svar på tråden Kuvertavg. vad är din syn på det?
  • Vi2alltid

Vidalila skrev 2008-04-29 20:04:31 följande:

Det är väl inte så svårt. Jag menar att har man inte råd att ha ett stort bröllop så ska man inte ha det. Och då har man således ett litet bröllop. Då bjuder man in så många man kan, men räknar med allas respektive. Förstår du nu?
    fast jag bjuder ju hellre in några av mina närmaste vänner istället för att bjuda min brors "dejt för den här månaden"
    nu råkar det vara så att jag bjuder in mina närmastes respektive... men en gammal kompis från högstadietiden, om hon råkar ha gift sig utan att jag vet om det så kan han väl inte räkna med att få komma?
    OCH vill man ändå bjuda allihop - då kan en kuvertavgift vara en bra lösning!
  • Vi2alltid

Skottdagen2008 skrev 2008-04-29 20:05:30 följande:

Jo, som knytis, men som att bjuda in dem till din födelsedag och be att de betalar för sig.
    njaej, fast det är sällan jag bjuder in 70 pers till en födelsedag...
  • Vidalila

Men jag snackar inte om din bros dejt för den här månaden utan om din bros sambo eller fru. Har jag inte råd att bjuda båda så bjuder jag inte det paret. PRONTO.

Vi2alltid skrev 2008-04-29 20:09:07 följande:
    fast jag bjuder ju hellre in några av mina närmaste vänner istället för att bjuda min brors "dejt för den här månaden"nu råkar det vara så att jag bjuder in mina närmastes respektive... men en gammal kompis från högstadietiden, om hon råkar ha gift sig utan att jag vet om det så kan han väl inte räkna med att få komma?OCH vill man ändå bjuda allihop - då kan en kuvertavgift vara en bra lösning!
  • Vidalila

Och jo, han kan räkna med att få komma.

Vi2alltid skrev 2008-04-29 20:09:07 följande:
    fast jag bjuder ju hellre in några av mina närmaste vänner istället för att bjuda min brors "dejt för den här månaden"nu råkar det vara så att jag bjuder in mina närmastes respektive... men en gammal kompis från högstadietiden, om hon råkar ha gift sig utan att jag vet om det så kan han väl inte räkna med att få komma?OCH vill man ändå bjuda allihop - då kan en kuvertavgift vara en bra lösning!
  • Skottdagen2008

Nä, men 30 pers är inte ovanligt.

Vi2alltid skrev 2008-04-29 20:09:59 följande:
    Skottdagen2008 skrev 2008-04-29 20:05:30 följande:
    njaej, fast det är sällan jag bjuder in 70 pers till en födelsedag...
  • Vi2alltid

precis!
    så de som bjuder 100 stycken till ett bröllop då? det är 3 gånger så mycket...

Skottdagen2008 skrev 2008-04-29 20:13:36 följande:
    Nä, men 30 pers är inte ovanligt.
  • Vi2alltid

varför det?? jag fattar verkligen inte hur han kan räkna med det?

Vidalila skrev 2008-04-29 20:12:41 följande:
    Och jo, han kan räkna med att få komma.
  • Vi2alltid

ok!
    men min brors sambo FÅR komma!
    men inte min gammla gymnasiekompis kille

Vidalila skrev 2008-04-29 20:11:43 följande:
    Men jag snackar inte om din bros dejt för den här månaden utan om din bros sambo eller fru. Har jag inte råd att bjuda båda så bjuder jag inte det paret. PRONTO.
  • Vidalila

Amen suck. För att han är gift med henne!!!! och du sa ju själv att är man gift så räknas man som ett par.

Vi2alltid skrev 2008-04-29 20:15:49 följande:
    varför det?? jag fattar verkligen inte hur han kan räkna med det?
  • Vidalila

Det beror väl på: är de (din gamla gymnasiekompis kille) sambo eller gifta så borde han bjudas med. Är det en tillfällig dejt så inte.

Vi2alltid skrev 2008-04-29 20:16:50 följande:
    ok!men min brors sambo FÅR komma!men inte min gammla gymnasiekompis kille
Svar på tråden Kuvertavg. vad är din syn på det?