tvåblå skrev 2008-05-10 22:41:24 följande:
har varit på flera bröllop med kuvertavgift där brudparet av säger sig presenter! och gud vad skönt att slippa köpa pressent! För du ska ju hitta något som du vet att brudparet har användning av och som de kommer att använda...Och vissa har ju faktiskt bott i hop i flera år och har i stort sett allt!Jag tycker inte det är fel med kuvertavgift!Det är ju många som önskar sig pengar till resa i bröllops present och det är ju i stort sett samma sak!
jag håller inte med alls, önska sig ett bidrag är en sak. då kan gästen själv välja hur mycket man vill ge. En kuvertavgift ja då bestämmer man innan hur mycket gästen ska ge. Man bestämmer hur mycket man ska få i present. Som många andra säger här inne så kostar det att gå på bröllop ändå. Kläder, ev möhippa svensexor, en del får resa..
hur jag än vrider och vänder på det och försöker att förstå kuvertavgit så gör jag det inte. Har varit på massor av bröllop men aldrig ett med kuvertavgift. Det finns massor med sätt att ta ner kostnaderna. Har man inte råd så får man mätta munnen efter matsäck, Jag kan garantera att även om folk inte säger det rätt ut så tycker nog väldigt många på det bröllopet illa om kuvertavgift.