• Snart fru Nilsson

Kuvertavg. vad är din syn på det?

Vi har tagit en kuvertavgift på 300 kr för vuxen och 100 kr för barn upp till 12 år. Fick igår höra av en som var bjuden, "såå smart av er att ta avgift, slipper man tänka på presenter". Hur ställer ni er till det inför ert bröllop?

• Svar på tråden Kuvertavg. vad är din syn på det?
  • Vi2alltid

ja det gör man!! men bara för att man är ett par så betyder inte det att mitt namn även inkluderar min mans namn!

Vidalila skrev 2008-04-29 20:20:01 följande:
    Amen suck. För att han är gift med henne!!!! och du sa ju själv att är man gift så räknas man som ett par.
  • Vidalila
    Vi2alltid skrev 2008-04-29 20:22:08 följande:
    ja det gör man!! men bara för att man är ett par så betyder inte det att mitt namn även inkluderar min mans namn!
    Men kan vi inte diskutera detta i tråden det hör hemma istället?
    Och jo, det inkluderar din mans namn eftersom ni är gifta och därmed ett par, som du själv sagt. Således borde han också komma.

Ang kuvertavg. TS, så är egentligen huvudsaken vad du och din m2b tycker, sen vad era gäster tycker kan man inte sia särskilt mycket om. Det finns blandade åsikter, men inget stensäkert svar.
  • Vi2alltid

jo absolut, det var jag som tyckte att kuvertavgift har att göra med hur många man bjuder

ja, jag sa at man är ett par - inte att man är samma person. då har vi nog olika definitoner på vad ett "par" är

Vidalila skrev 2008-04-29 20:25:14 följande:
    Men kan vi inte diskutera detta i tråden det hör hemma istället? Och jo, det inkluderar din mans namn eftersom ni är gifta och därmed ett par, som du själv sagt. Således borde han också komma. Ang kuvertavg. TS, så är egentligen huvudsaken vad du och din m2b tycker, sen vad era gäster tycker kan man inte sia särskilt mycket om. Det finns blandade åsikter, men inget stensäkert svar.
  • Vi2alltid

TS: det är ERT bröllop! Bestäm NI!

• Vi2alltid

ursäkta?

Vidalila skrev 2008-04-29 20:28:07 följande:
    säkert.
  • Vidalila

Jag höll med dig, vi har säkert olika syn på vad som menas med "par" menar jag.

• Vi2alltid

ah!

Vidalila skrev 2008-04-29 20:37:22 följande:
    Jag höll med dig, vi har säkert olika syn på vad som menas med "par" menar jag.
  • matildaochniklas

Jag skulle absolut gå på ett bröllop om jag hade råd att betala kuvertavgiften! Jag tar för självklart att kuvertavgiften täcker maten och drycken och inte hela bröllopet.

Det är väl helt okej att hjälpa brudparet, jag tycker inte att det är att betala bröllopet åt dom!

• matildaochniklas

Jag håller med dig!!! Det är en ära att få dela en sådan dag med brudparet! Tänk att vara en av dom som gjort det möjligt!

Vicka81 skrev 2008-04-20 19:51:09 följande:
    Vilken tur att våra gäster inte är så missunnsamma som de "bättre människor" som finns här och som faktiskt anser det som något POSITIVT att betala för sitt kuvert och därmed få möjligheten fira HELA vårt bröllop med oss samt en helkväll med god middag och fri bar. En extra bonus är, enligt dom, att de dessutom inte behöver fundera ut en bröllopspresent till oss som "redan har allt" eftersom vi självklart avböjt oss bröllopsgåvor i samband med kuvertavgiften. Det handlar inte om att vara snåla (kunde vi så skulle bjuda varenda en på lyxweekend till Paris med bröllop!!) utan det handlar om möjligheten att fira vårt bröllop med alla som vi tycker om och som tycker om oss! Jag blir så otroligt ledsen och arg när jag läser om de som av principskäl hellre tackar nej till en kuvertavgift än att fira vänners/släktingas största dag i livet. Så småaktigt och missunsamt!!
Svar på tråden Kuvertavg. vad är din syn på det?