• Snart fru Nilsson

Kuvertavg. vad är din syn på det?

Vi har tagit en kuvertavgift på 300 kr för vuxen och 100 kr för barn upp till 12 år. Fick igår höra av en som var bjuden, "såå smart av er att ta avgift, slipper man tänka på presenter". Hur ställer ni er till det inför ert bröllop?

• Svar på tråden Kuvertavg. vad är din syn på det?
  • misstrixie

Jag ser inget fel i att ha det men personligen så är det inget för mig (oss). Är alla bara glada och nöjda så tycker jag det kvittar hur man gör. Härligt att ni har fått bra respons på era planer!

• Vicka81

jag tycker det är bra (så gör vi) men bered dig på mycket "skit" här på BT..

• Himesama

Vi kör också med kuvertavgift (200 kr) då vi anser oss ha allt vi behöver. Föredrar kuvertavgift framför att folk har kämnat listar på vad de önskar sig, känns påtvingat....
    Som Vicka81 säger - kommer att komma mycket skit då det är många moralpoliser här

• Balinda

om man ber om att få åsikter så får man alla slags.. vi är alla olika. men ingen är moral polis.
    själv e jag emot kuvert avgift. förstår inte varför man ska ha ett sånt bröllop man inte har råd med och låta andra betala,man bjuder in till bröllop. då bjuder man. det e min åsikt :)

• Vicka81

Vi har på inget sätt antytt att vi "bjuder" till bröllop. Vi skriver i inbjudan att vi ANORDNAR bröllopsfest.. och vi BJUDER in till vigseln...

• Balinda

som sagt det e min åsikt, men i min värld så tar man inte betalt av andra för att gifta sig, jag är uppfostrad så och jag känner ingen som skulle ha ett kuvert bröllop.har aldrig blivit njuden och skulle tacka nej.

• ns7210

Vi har också kuvertavgift. Vi har allt vi behöver. Om gästerna ger kontanter "i present" eller saker spelar väl ingen roll. Alla våra vänner har haft kuvertavgift. De tycker det är bra, och det tyckte även vi när vi var bjudna på deras bröllop, att man inte måste fundera över vad man ska köpa. Om det blir bra, om nån annan handlar för mer osv... Man ska göra som man känner. Det är ju inte direkt så att vännerna betalar ens bröllop. Kuvertavgiften täcker ju inte ens maten.

• lycklig78

Å nej ännu en kuvertavgifttråd!!!!

Jag tycker det är helt ok, och skulle själv bli glad att slippa tänka på present. Så kör på det vet jag!

Men var beredd på åsikter säger jag bara.

• 20080301

jag anser att man bjuder så många man har råd att bjuda eller så väntar man. Man tar inte ut en avgift för att kunna "bjuda" så många som möjligt till sitt bröllop.

Vi hade buffe till 35 st det kostade 2500:- så det går att bjuda utan att ruinera sig

Svar på tråden Kuvertavg. vad är din syn på det?