• Nightingale

Min syster vägrar komma på mitt bröllop.

Hej..

Måste bara fråga er om det är jag som är helt onormal?

Min syster vägrar komma bara för att jag väljer att ha barnfritt bröllop. Hon har 2 barn.

Oavsett om hon får barnvakt eller inte så vägrar hon komma bara för att jag har den "regeln" som hon kallar det.

Är det så tokfel att ha barnfritt på festen? På vigseln är givetvis alla barn välkomna. Men vi vill gärna ha barnfritt sne eftersom vi ska servera obegränsat med alkohol och vi tycker inte att barn och rejäl fest hör ihop.

Men just nu är jag jätteledsen och allt känns fel. Men jag vet inte om jag vill ändra MIN dag EN dag i livet bara för att hon har principer.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.
  • jelikr

Nu kanske det blir jättekonstigt för jag har inte läst alla övriga inlägg men ;
    Om hon tycker att du har en konstig princip att barnen inte ska vara med så tycker jag du kan fråga henne hur hon tänker som mamma som vill ha med sina barn på en rejäl fest.
    Har hon inte fått papper från BVC hur barn reagerar på onyktra vuxna???
    De flesta barn mår jättedåligt av att se vuxna de känner , kanske till och med mamma och pappa , bete sig konstigt när de duckit.
    Jag har hört både ett och annat från barn på jobbet , är förskollärare. Även om din syster kanske tänkt vara nykter för att ta hand om barnen (vet jag ju inte) så ser de ju och träffar en hel hop med övriga onyktra.

Därför tycker jag att du har helt rätt i din tanke...det finns andra fester där barn passar in bättre , desutom måste hon ju acceptera att det är er dag och hur ni vill ha det...

• Zozo

OM det nu inte är sa att systern är chockad över att branen inte far vara med pa mosterns bröllop, som om de inte var en del av familjen? (För min del kändes det absolut naturligt att mina tre syskonbarn skulle vara med av just den anledningen...) Men det later ju konstigt att hon inte kan sâga det da...?

• avil

MissieA-jo ,jag är med på det,ville ändå bara säja hur det KAN vara...

jelikr-men alla bröllop är väl inte suparfester?? jag vet inte vad TS kommer ha för slags fest....

• Zozo

HUR manga bröllop är en suparfest? Man dricker vâl sig inte dyngrak vare sig man har barn med eller inte?? Inte jag i alla fall! Jag har varit med mina fôräldrar pa fester sedan jag var liten och tycker det är skönt att ha fatt ett naturligt förhallande till alkohol och alkoholförtäring.. Jag maste vâl sâga att jag heller inte kan minnas att jag sett nagon av mina föräldrar fulla!

jelikr skrev 2008-02-29 14:28:39 följande:
    Nu kanske det blir jättekonstigt för jag har inte läst alla övriga inlägg men ;Om hon tycker att du har en konstig princip att barnen inte ska vara med så tycker jag du kan fråga henne hur hon tänker som mamma som vill ha med sina barn på en rejäl fest.Har hon inte fått papper från BVC hur barn reagerar på onyktra vuxna???De flesta barn mår jättedåligt av att se vuxna de känner , kanske till och med mamma och pappa , bete sig konstigt när de duckit.Jag har hört både ett och annat från barn på jobbet , är förskollärare. Även om din syster kanske tänkt vara nykter för att ta hand om barnen (vet jag ju inte) så ser de ju och träffar en hel hop med övriga onyktra.Därför tycker jag att du har helt rätt i din tanke...det finns andra fester där barn passar in bättre , desutom måste hon ju acceptera att det är er dag och hur ni vill ha det...
  • girl in love

Fråga: Hur löser ni detmed er lilla dotter? HAr ni en arnvakt till henne? I såna fall kanske din syrras barn kan "häng på".

Du skrev att hon var ensamstående till tvillingar (låter lite tungt). Kan de vara hos sin pappa?

Hoppas att det löser sig!!

• Shabby chic

Läste precis på hennes sida att hon själv har barn, en liten en. Kanske är det där skon klämmer? För hon kommer väl ha den lilla med, trots att det är barnfritt...?

• Snitte- 5/7-2008

Jag tycker iofs att det är föräldrarnas ansvar att "vilja" lämna sina barn hemma om det är fest med alkohol..

Hade jag varit du hade jag tagit ett lugnt och sansat snack med henne, sagt att hon betyder mer för dig än "regeln" om barnfritt, fine hon får ta med sig barnen bara HON kommer men det kommer kännas fel gentemot alla andra gäster som ansträngt sig för att följa brudparets önskemål..

• tolonta
    Zozo skrev 2008-02-29 14:30:13 följande:
    OM det nu inte är sa att systern är chockad över att branen inte far vara med pa mosterns bröllop, som om de inte var en del av familjen? (För min del kändes det absolut naturligt att mina tre syskonbarn skulle vara med av just den anledningen...) Men det later ju konstigt att hon inte kan sâga det da...?
    För min del är det naturligt att barn som är så små att de behöver väldigt mycktet tillsyn, och inte kommer minnas bröllopet över huvud taget, får stanna hemma... Även om de tillhör familjen...
  • jelikr

Naturligtvis är inte alla bröllop suparfester och jag har oxå varit med mina föräldrar på fester och fått ett naturligt förhållande till alkohol...
    Nightinggale skrev själv att det var fritt med alkohol och en rejäl fest...
    Jag menar bara att det är värt att tänka på.
    Man vet ju själv vilken sorts fest man vill ha och i viss mån vet man hur dom som kommer på festen är , alltså i förhållandet till alkohol.
    Ska man ha fri tillgång till sprit och vet att en del är duktiga på att ta in mycket så kan man ju fundera....

• Mizty

Ja, vi har tur med barnvakt. Vi har ingen familj i Gbg alls. Men en jobbarkompis till mig & hennes dotter passar vår son ibland. Och dotterna anmälde sig som förste barnavkt så fort hon hörde att vi ska gifta oss

En parentes i det hela!!

Ibland önskar jag att man kunde se in i någon annans hjärna, som för TS att kunna förstå vad som är det VERKLIGA problemet för systern!!

Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.