• Nightingale

Min syster vägrar komma på mitt bröllop.

Hej..

Måste bara fråga er om det är jag som är helt onormal?

Min syster vägrar komma bara för att jag väljer att ha barnfritt bröllop. Hon har 2 barn.

Oavsett om hon får barnvakt eller inte så vägrar hon komma bara för att jag har den "regeln" som hon kallar det.

Är det så tokfel att ha barnfritt på festen? På vigseln är givetvis alla barn välkomna. Men vi vill gärna ha barnfritt sne eftersom vi ska servera obegränsat med alkohol och vi tycker inte att barn och rejäl fest hör ihop.

Men just nu är jag jätteledsen och allt känns fel. Men jag vet inte om jag vill ändra MIN dag EN dag i livet bara för att hon har principer.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.
  • Snitte- 5/7-2008

Om du säger att det är ok, kanske hon själv väljer att fixa barnvakt ändå... jag menar ALLA andra kommer ju vara vuxna... hon kommer ju bli rätt uttittad... hehe

• MissieA

Snitte- 5/7-2008 skrev 2008-02-29 15:00:15 följande:

kan hon inte få ta med barnen då?
    Jag måste fråga varför??
  • Nightingale

Shabby chic skrev 2008-02-29 14:56:26 följande:

Nightingale, Har du en schysst relation till din sysster annars? Blev du chockad när hon vägrade komma, eller var det förväntat?
    Hon är väldigt speciell. En sån som bara ringer när hon behöver hjälp med något, tex måla ett rum, korrekturläsa en text, eller om barnen är sjuka (jag är sjuksköterska och har läst lite barnmedicin). Hon skulle aldrig någonsin höra av sig bara för att.

Så ja vi har väl en väldigt konstig relation kan man säga. Men ändå. Man tycker ju att mitt bröllop skulle kunna vara ett tillfälle då jag för en gångs skull fick det som JAG ville.

Hon vägrar ju förstå. Jag börjar misstänka att hon aldrig velat gå och nu hittade hon på ett skäl att slippa.

När jag mailade till henne och skrev att jag gråtit en kvart så fick jag till svar: "Ja, du kan gott gråta, jag kommer inte så länge du inte ändrar din regel"
  • Nightingale

kan hon inte få ta med barnen då?
    Nej jag känner att jag inte vill tillåta hennes barn och föbjuda alla andras, det känns inte heller rätt att särbehandla på det viset.

Ungefär som att peka ut att "dina barn duger, inte dina, jo men dina kan vi oxå bjuda"

nej nej...
  • Shabby chic

Jag förstår! Då tycker jag du ska stå på dig! Om hon inte kan lyssna till din vilja, och hon barnvakter och dyligt så får hon ju helt enkelt strunta i att komma på din bröllopsfest! Men det känns bara som om det kommer bli ett ärr för resten av livet... Varför kan hon inte förstå? De är ju bara 2 år gamla, det vet ju inte ens vad de går miste om....

• Nightingale

Snitte- 5/7-2008 skrev 2008-02-29 15:01:28 följande:

Om du säger att det är ok, kanske hon själv väljer att fixa barnvakt ändå... jag menar ALLA andra kommer ju vara vuxna... hon kommer ju bli rätt uttittad... hehe
    Hon säger att hon aldrig kommer att anstränga sig för att fixa barnvakt för mitt bröllop, eftersom jag hittat på den dummaste regeln hon hört talas om.

Jag tror att allt handlar om egen vinning. HON vinner inget på mitt bröllop. Det gynnar inte henne. Om ni fattar.
  • Nightingale

Shabby chic skrev 2008-02-29 15:04:28 följande:

Jag förstår! Då tycker jag du ska stå på dig! Om hon inte kan lyssna till din vilja, och hon barnvakter och dyligt så får hon ju helt enkelt strunta i att komma på din bröllopsfest! Men det känns bara som om det kommer bli ett ärr för resten av livet... Varför kan hon inte förstå? De är ju bara 2 år gamla, det vet ju inte ens vad de går miste om....
    Hon tänker nog inte så mkt på barnen, bara att det är jobbigt att ordna barnvakt.
  • grabbarna

nej du har helt rätt och vilket svar på mejlet! usch förstår att det känns jobbit för dig men nu jäklar tycker jag hon gick för långt som svarade så, noll empati!!

visa dig stark och vik dig inte, det kommer att bli tufft och du kommer kanske grubbla och undra om du valt rätt men i slutändan tror jag du kommer må mycket bättre av att göra det. det är DIN dag inte hennes..det kan kanske tom blir en förbättring i er relation när hon inser att hon faktiskt inte kan köra över dig hur som helst

kram

Nightingale skrev 2008-02-29 15:03:58 följande:
    Nej jag känner att jag inte vill tillåta hennes barn och föbjuda alla andras, det känns inte heller rätt att särbehandla på det viset.Ungefär som att peka ut att "dina barn duger, inte dina, jo men dina kan vi oxå bjuda"nej nej...
  • Shabby chic

Jag tycker du lägger det hela på hyllan! Hon är välkommen utan barn, punkt slut! Om hon inte vill komma och anväder detta som argument så fine! Det är ditt bröllop och din dag! Är hon avundsjuk kanske?

Du ska inte känna dig dum!

• EllaM

Se till att gå på påskmiddagen, även om det känns tufft. Det kan vara ett bra tillfälle att kanske prata om saken. Också ett bra tillfälle (hur arg man än känner sig för tillfället) att visa att hon är viktig för dig och att du hemskt gärna vill att hon delar er stora dag, men att ni har bestämt er för ett barnfritt bröllop och att samma regler gäller för alla gäster - precis som klädkod och annat vad det nu än må vara. Poängtera att det verkligen inte handlar om barnen som sådana, utan att de är högst älskade, utan att det handlar om att ni verkligen önskar en vuxenfest och hoppas att hon respekterar och älskar dig tillräckligt mycket för att kunna ge dig det på din bröllopsdag.

Om din syster fortsätter bråka efter det så är det något som ligger mycket djupare och handlar om något helt annat än er önskan om ett barnfritt bröllop. Och då löser du det i alla fall inte med att ge med dig, så jag tycker inte att du ska ändra dig.

Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.