• Nightingale

Min syster vägrar komma på mitt bröllop.

Hej..

Måste bara fråga er om det är jag som är helt onormal?

Min syster vägrar komma bara för att jag väljer att ha barnfritt bröllop. Hon har 2 barn.

Oavsett om hon får barnvakt eller inte så vägrar hon komma bara för att jag har den "regeln" som hon kallar det.

Är det så tokfel att ha barnfritt på festen? På vigseln är givetvis alla barn välkomna. Men vi vill gärna ha barnfritt sne eftersom vi ska servera obegränsat med alkohol och vi tycker inte att barn och rejäl fest hör ihop.

Men just nu är jag jätteledsen och allt känns fel. Men jag vet inte om jag vill ändra MIN dag EN dag i livet bara för att hon har principer.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.
  • Shabby chic

Usch jag blir så förbannad!

Kan du inte bara säga att hon inte är välkommen!

• sviiden

Vi har valt att ha helt barnfritt bröllop, inte ens barn i kyrkan. Vad jag hört från många vänner (med små barn) så tycker det att det ska bli roligt att få festa med vuxna och lämna barnen hemma. Barn begränsar ofta längden på festandet. Vi ville inte heller ha ett släktbröllop utan kompisbröllop där barn helt enkelt inte passar in.

• Snitte- 5/7-2008

Åh vilken jobbig situation...

Jag tänkte att man kanske viker sig för att man vill behålla en bra realtion till systern men om ni inte har någon bra realtion nu så kanske det inte är värt det...

Jag förstår absolut att det skulle kännas fel att särbehandla... *suck*

Jag hoppas verkligen att det löser sig...

på nåt sätt tror jag din syster tar åt sig... alltså " är inte mina barn välkommna så är väl inte jag det heller" försök få henne att förstå att MÅNGA bröllop är barnfria idag!, skicka in henne här till BT vet ja

• Shabby chic

sviiden: det låter hääärligt!

• Nightingale

Shabby chic skrev 2008-02-29 15:11:21 följande:

Usch jag blir så förbannad!Kan du inte bara säga att hon inte är välkommen!
    Jo jag är bra sugen på det..
  • avil

Men jag vill gärna fråga alla er som har barn: Går ni inte heller själva med er parter på bröllop eller andra stora tillställningar? Om era barn är så pass små att de kräver uppmärksamhet hela tiden? Har man inte roligare när man slipper passa upp hela tiden och kan focusera på sig själv? Är det svårt att hitta bra barnvakter? Jag har inga barn själv, och jag har aldrig förstått varför en del ska ha med sina barn överallt... ibland passar det helt enkelt inte.... tycker jag.

kan svara för MIG/OSS!
    man har inte nödvändigtvis ROLIGARE då man går på fest utan sina barn...
    Svårt att hitta barnvakt??-JA! vi har inte många som kan ha våra barn.det är mina föräldrar...o om nu tex MIN syrra skulle gifta sig o ha barnfritt,så är antagligen mina föräldrar bjuda så då har vi ingenstans att ha barnen......
    Dock håller jag med att barn inte passar ÖVERALLT.Men då får tex jag eller mannen vara hemma ,helt enkelt.

• MissieA
    Nightingale skrev 2008-02-29 15:13:56 följande:
    Shabby chic skrev 2008-02-29 15:11:21 följande:
    Jo jag är bra sugen på det..
    Gör inte det för då sjunker du till hennes nivå, utan låt henne avgöra för det är i så fall hon som kommer ågra sig senare i livet och inte du.
  • Nightingale

Jag måste gå på påskmiddagen, den är hos vår mamma och jag kommer att bo där. Frågan är väl om hon kommer dit.
    Det visar sig.

Ja, att hon tyckte att jag gott kunde gråta var på nått sätt spiken i kistan. För mig är bröllop en väldigt stor grej. Inte bara mitt, utan allas bröllop. Jag känner mig alltid väldigt hedrad och jätteglad när jag blir bjuden på bröllop, tror väl i min enfald att folk ska känna så över mitt bröllop, men tydligen inte.

Nu låter jag lite bitter, ska förska ruksa av mig det!

• Nightingale

Avil: Jo jag skulle skaffa barnvakt utan att blinka, även om det inte var barnfritt på bröllop. Jag vill ju njuta av middagen och festen utan att passa på mitt barn.
    Älskar inte henne mindre för det!

• avil

Nightingale-jo,nu skrev jag ju mer i min egen sits!

Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.