• Nightingale

Min syster vägrar komma på mitt bröllop.

Hej..

Måste bara fråga er om det är jag som är helt onormal?

Min syster vägrar komma bara för att jag väljer att ha barnfritt bröllop. Hon har 2 barn.

Oavsett om hon får barnvakt eller inte så vägrar hon komma bara för att jag har den "regeln" som hon kallar det.

Är det så tokfel att ha barnfritt på festen? På vigseln är givetvis alla barn välkomna. Men vi vill gärna ha barnfritt sne eftersom vi ska servera obegränsat med alkohol och vi tycker inte att barn och rejäl fest hör ihop.

Men just nu är jag jätteledsen och allt känns fel. Men jag vet inte om jag vill ändra MIN dag EN dag i livet bara för att hon har principer.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.
  • Vicka81

VÄLDIGT dålig stil av din syster tycker jag. Ska jag erkänna så har vi barntillåten fest mest pga att jag vet att det skulle bli ett sjuhelsikes liv från vissa ur familjen och orkar bara inte med det oxå då det redan är lite "småtjafs" mellan oss och ett min svågers familj. Sen har vi ingenstans att lämna vår egen dotter (1½ år så hon kommer nog ändå sova efter middagen) heller. Jag tycker, trots egen vekhet, att du ska stå på dig! Ingen annan som inte betalar för kalaset har rätt att bestämma över er fest! Vill ni ha vuxenfest ska ni banne mig ha det! Hur ofta får man det lixom??!!

• Shabby chic

Missie A: Jag håller helt med! Men det är ju hennes syster... Det är ju det som gör det hela lite komplicerat. Eller?

• misstrixie

Vi har också "barntillåtet", mest för att midsommarafton då vi gifter oss är en högtid som känns som en familjehögtid... plus att det förmodligen skulle bli knepigt för familjerna att hitta barnvakt just den dagen. Men jag kan bara inte förstå hur folk kan vara så egotrippade och sprida dålig stämning inför en så stor och viktig sak (som ska handla om GLÄDJE) genom att sura över att det är barnfritt. Helt otroligt.

• Shabby chic

Det måste handla om nått annat! Har väldigt svårt att förstå varför hon ska bråka så.... Är hon äldre eller yngre än dig? Är hon gift? Kanske avundsjuk?

• MissieA

Shabby chic skrev 2008-02-29 14:04:11 följande:

Missie A: Jag håller helt med! Men det är ju hennes syster... Det är ju det som gör det hela lite komplicerat. Eller?
    Jag tycker inte att det blir mer komplicerat utan ÄNNU mer barnsligt av TS syster och det är sååå dålig stil av systern att vara såå ego och tänka på sig själv när det är hennes syster som gifter sig. Jag hade aldrig i hela mitt liv kunnat göra så mot min syster och speciellt inte på hennes bröllopsdag.
  • Mizty

Vi har beslutat oss för barnfritt, då det ananrs hade blivit ca 10 3-åringar & flera 2-åringar... Tror inte det hade blivit särskilt rofyllt! Vår son (då 3 år) ska vara näbb i kyrkan sedan har han det bättre (enligt oss) hos en barnvakt. Dom jag pratat med verkar inte tycka att det är något problem. Förstår inte att människor & i detta läget din syster ska ställa till en scen... Varje prudpar eller fest"arrangör" måste ju få bestämma detta själva. Likaså kommer jag acceptera om vi har gäster som tackar nej pga av detta!

Stå på dig!!

• avil

Mizty-visst.det som ibland KAN bli svårt är ju att alla släktingar o vänner ska ju på samma bröllop ,o att få barnvakt då KAN vara svårt för VISSA.då alla potentiella barnvakter är på detta bröllop..hehe.KAN bli svårt.För jag själv skulle aldrig lämna barnen till okänd barnvakt.....o vi har inte så många som vill eller kan vara barnvakter.
    Så om VI skulle bli bjudna på barnfritt bröllop,o andra fester med,så är det oftast så att EN av oss kan gå,o den andra får vara hemma med barnen.
    Men så är det ju att ha barn,man kan inte alltid göra allt...
    Nu skrev jag bara en sak som är fakta för OSS alltså,en parenes......

O så klart ska ju inte TS syrra ställa till nån scen eller så.Bara acceptera o antingen komma eller ej...

• Shabby chic

Nej jag hade inte heller gjort så mot min syster eller min bror! Och det är därför jag tror att det måste handla om någonting annat. Och frågan är då hur relationen dem emellan kommer att te sig om nu hennes syster inte kommer på bröllopet pga att hennes barn inte får följa med... Jag säger inte att hon ska ge sig, utan snarare försöka ta reda på vad det egentligen handlar om! För hur kan en syster göra nåt sådant mot sin egen syster?

• Nikajo

Så arg jag blir när folk skall lägga sig i. Fattar dom inte att man våndats inför beslutat barnfritt som det är?! Vi gör som ni. Skrev" Barn och ungdomar är välkomna till kyrkan, men pga begränsat antal platser är festen enbart för oss vuxna". Håll på dig. Det är ni som bestämmer inte nån annan! Hon får väl vackert stanna hemma!

• MissieA

Håller med dig Shabby chic om det mesta men tycker att det är hennes syster som ska förklara sig och hon kommer ångra i framtiden att hon inte gick på sin systers bröllop, vilket man inte kan gör något åt i efterhand tyvärr.

Avil, förstår hur du ser på saken men i TS systers situation är det lite annorlunda då systern är skild (om jag inte minns fel) och har sagt att hon inte kommer på bröllopet även om barnens pappa kan va med barnen den dagen.

Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.