• Nightingale

Min syster vägrar komma på mitt bröllop.

Hej..

Måste bara fråga er om det är jag som är helt onormal?

Min syster vägrar komma bara för att jag väljer att ha barnfritt bröllop. Hon har 2 barn.

Oavsett om hon får barnvakt eller inte så vägrar hon komma bara för att jag har den "regeln" som hon kallar det.

Är det så tokfel att ha barnfritt på festen? På vigseln är givetvis alla barn välkomna. Men vi vill gärna ha barnfritt sne eftersom vi ska servera obegränsat med alkohol och vi tycker inte att barn och rejäl fest hör ihop.

Men just nu är jag jätteledsen och allt känns fel. Men jag vet inte om jag vill ändra MIN dag EN dag i livet bara för att hon har principer.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.
  • förväntansfullbrud

Barn har nog roligare o va hemma och leka istället för att behöva sitta på en flera timmars lång middag! Jag kan inte tänka mig att dom skulle uppskatta det..

• Nightingale
    förväntansfullbrud skrev 2008-02-28 22:06:00 följande:
    Barn har nog roligare o va hemma och leka istället för att behöva sitta på en flera timmars lång middag! Jag kan inte tänka mig att dom skulle uppskatta det..
    Nej så tänker jag oxå, för att inte tala om alla fulla människor på dansen sen!
  • Peters Fridelina

Vi har gjort ett liiitet undantag hos oss. Vi har några barn i familjen som får vara med på festen. (Men deras förälrar dricker inte.) Vi har utöver det dragit en gräns för alla andra, släktingar utanför närmsta familjen och vänner, att de inte får ha med sina barn. Det har bara mottagits med glädje. De flesta vuxna tycker att det är SKÖNT att vara utan barn någon gång och få vara VUXNA!

Jag tycker m.a.o. att du har helt rätt. Man måste få dra en gräns (så länge inte barnen är för gamla) att under en viss ålder så är festen inte "lämplig". Man måste få ha kul med sina vuxna vänner. Stå på dig. Det är hon som har fel!

• Lavendelblomma

Jag håller med om det, fast å andra sidan är det väl inte vår uppgift som "inbjudare" att tänka på hur barnen kommer ha det, jag menar föräldrarna har väl ändå ansvaret att ta hand om barnens bästa. Som sagt, jag håller med dig, barnen har säkert det roligare om de får sova över hos en kompis eller ngt, men det e ju dåligt som argument när man säger till en vuxen att han/hon bör lämna sina barn hemma.

förväntansfullbrud skrev 2008-02-28 22:06:00 följande:
  • Bridezilla Light

Håller med dej precis Nightingale.. vi har också bestämt oss för att inte bjuda barn vilket gjorde svärmor lite sur... :( Kommer inte heller att ha så många från min sida eftersom mamma inte har kontakt med sin släkt och jag har inte kontakt med min far.. Men försöker att tänka framåt istället och att man får skapa sig sin egen nya familj.

• Nightingale

Mmmm syrran har tvillingar, 2 år gamla kommer de att vara när bröllopet är. Om nu det gör nån skillnad. Ensamstående.

• Nightingale

Är det någon som har något tips på hur man lättast struntar i det här och går vidare?

• Vidalila

Det är ert bröllop. Skit i henne. Säg att du blir sårad och kan erbjuda dig att leta barnvakt, men att det är hennes förlust. Jag var benhård mot min brors tjej som trodde att jag skämtade, men hon fann sig snabbt och sa jamen självklart, det är ju er dag. Så är det. En enda dag ber du henne om. Det kan hon bannemig offra.

• Nightingale
    Vidalila skrev 2008-02-29 00:06:02 följande:
    Det är ert bröllop. Skit i henne. Säg att du blir sårad och kan erbjuda dig att leta barnvakt, men att det är hennes förlust. Jag var benhård mot min brors tjej som trodde att jag skämtade, men hon fann sig snabbt och sa jamen självklart, det är ju er dag. Så är det. En enda dag ber du henne om. Det kan hon bannemig offra.
    Det är så jag VILL tänka, men ändå sitter jag bara här och gråter. Måste kavla upp ärmarna och spotta i nävarna och verkligen skita i henne på allvar!
    Hon skiter ju i mig, kan man säga!
  • MissieA

Kan det vara så att hon hotar med det för att du/ni ska ändra er och låta barnen komma eller tror du att hon menar allvar??

Om hon menar allvar är det barnsligt och jag tycker att du ska stå på dig och tänka postitivt för det kommer fler som vill fira er.

Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.