• Nightingale

Min syster vägrar komma på mitt bröllop.

Hej..

Måste bara fråga er om det är jag som är helt onormal?

Min syster vägrar komma bara för att jag väljer att ha barnfritt bröllop. Hon har 2 barn.

Oavsett om hon får barnvakt eller inte så vägrar hon komma bara för att jag har den "regeln" som hon kallar det.

Är det så tokfel att ha barnfritt på festen? På vigseln är givetvis alla barn välkomna. Men vi vill gärna ha barnfritt sne eftersom vi ska servera obegränsat med alkohol och vi tycker inte att barn och rejäl fest hör ihop.

Men just nu är jag jätteledsen och allt känns fel. Men jag vet inte om jag vill ändra MIN dag EN dag i livet bara för att hon har principer.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.
  • rosa drömmar

Ni bestämmer vilka ni vill ha med på ert bröllop. Men du kan ju fråga henne om hon burkar ta med barnen när hon är ute och festar på andra ställen krogen t.ex. eller med sina jobbarkompisar...

• Nightingale
    Ickaflicka skrev 2008-02-29 10:41:18 följande:
    Hej!Jag har inte läst hela tråden, men vill ge dig ett tips. Min blivande har bett sin syster att inte ta med barnen (tonårskillar!). Dels för att killarna inte skulle ha roligt, vilket hon förstod!Dels för att han vill ha "sin syster" som gäst på bröllopet, inte en tonårsmamma som är orolig för att killarna sköter sig och inte kan ha roligt. Det argumentet både förstod hans syster och blev smickrad av att höra! Försök förklara för din syster varför du vill ha ett barnfritt bröllop, och varför du vill att din syster ska vara barnfri den kvällen! Lycka till!
    Jag har sagt allt det där, men hon köper inte det. Jag förstår inte ens vad hon menar med att hon inte köper mina förklaringar.

Hon menar på att hon inte ska behöva anstränga sig att skaffa barnvakt pga en regel som är det dummaste hon hört.

Jag tror att hela grejen handlar om att HON inte har nån vinning ur det här utan jag, och hon har aldrig gjort något för någon annans skull nånsin.
  • Nightingale

rosa drömmar skrev 2008-02-29 11:57:09 följande:

Ni bestämmer vilka ni vill ha med på ert bröllop. Men du kan ju fråga henne om hon burkar ta med barnen när hon är ute och festar på andra ställen krogen t.ex. eller med sina jobbarkompisar...
    Nej det är det som är. Både på hennes jobbs julfest och när chefen avtackades skaffade hon barnvakt utan problem.

Men mitt bröllop är tydligen väldans oviktigt för henne eftersom hon vägrar komma pga löjliga principer.
  • anne på grönkulla

Tråkigt, men då har ju hon gjort det valet. Och det får hon stå för. Vuxna ¨männsikor får nämligen ta konsekvenserna av sitt agerande. Du får köpa att hon inte kommer och hon får låta bli att komma om det inte passar henne.

• avil

"42 Idag 08:25 - ID: 2748864
    Nightingale

Tolonta: Tänk dig då att hon ska ta hand om 2 st tvååringar själv på festen??"

fast å andra sidan så får man väl ofta LITE "hjälp",på ett sånt där tillfälle? Alltså det är ju alltid nån mamma,mormor,kusin eller nåt som kan roa ett par småttingar då o då...
    Men som jag sa-NI gör som ni vill,o HON har lika stor rätt att göra som HON vill.
    Eller hur.

• Soon to be wed

Men gud ja vad löjligt och egoistiskt .... dom flesta bröllop är ju faktiskt barnfria. Barn har inget nöje av att sitta på en 4 timmar lång middag och lyssna på massa tal, dom har roligare hemma med en mysig barnvakt, god mat godis och kanske ngn film.....

• konichiwa girl

Soon to be wed skrev 2008-02-29 12:56:26 följande:

Men gud ja vad löjligt och egoistiskt .... dom flesta bröllop är ju faktiskt barnfria.
    Av de bröllop jag har varit på (det är några stycken) har inget varit barnfritt. Jo, mitt eget för några år sedan, men då var ingen inbjuden som hade småbarn.
  • Zozo

Det där beror ju helt pa.. vissa barn har jätteroligt pa bröllop! och att de flesta bröllop skulle vara barnfria ställer jag mig nagot tveksam till. Dâremot far väl bada systrarna i det här fallet acceptera den andras beslut, lite synd men har svart att se nagon annan lösning.

Soon to be wed skrev 2008-02-29 12:56:26 följande:

Men gud ja vad löjligt och egoistiskt .... dom flesta bröllop är ju faktiskt barnfria. Barn har inget nöje av att sitta på en 4 timmar lång middag och lyssna på massa tal, dom har roligare hemma med en mysig barnvakt, god mat godis och kanske ngn film.....
  • avil

Jag har varit på bröllop där de satt ut stora ritpapper o pennor till barnen,gjort en lite videohörna,osv.
    O nåt av de lite större barnen /syskonen har fått agera lite "lekledare" om de velat göra nåt såsom fiskdamm,mm.
    På de bröllopen har det varit jättetrevligt o alla har stannat länge! barnen har ibland somnat i videohörnan el i barnvagn osv. Mamma har gett lite välling till de minsta osv.

Jag,för egen del,föredrar bröllop där ALLA är välkomna.....
    Barnen har haft jätteroligt.
    Så JAG kan inte se att barn förstör eller stör på en fest..

• Marsaphir Marlean

Vill hon hellre ha tråkigt och sitta hemma låt henne göra det då.

Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.