• Nightingale

Min syster vägrar komma på mitt bröllop.

Hej..

Måste bara fråga er om det är jag som är helt onormal?

Min syster vägrar komma bara för att jag väljer att ha barnfritt bröllop. Hon har 2 barn.

Oavsett om hon får barnvakt eller inte så vägrar hon komma bara för att jag har den "regeln" som hon kallar det.

Är det så tokfel att ha barnfritt på festen? På vigseln är givetvis alla barn välkomna. Men vi vill gärna ha barnfritt sne eftersom vi ska servera obegränsat med alkohol och vi tycker inte att barn och rejäl fest hör ihop.

Men just nu är jag jätteledsen och allt känns fel. Men jag vet inte om jag vill ändra MIN dag EN dag i livet bara för att hon har principer.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.
  • Bluerose

Är hon gift förresten? Ifall det är avundsjuka bakom...

• konichiwa girl

Ja, du har ju all rätt i världen att ha barnfritt på ditt bröllop!
    Men hon har också all rätt i världen att tacka nej till bröllopet.

• Nightingale
    Piha skrev 2008-02-29 07:15:03 följande:
    Ursäkta om jag låter elak men jag försöker bara vara uppriktig.Din syster låter inte som en speciellt trevlig person. Om hon inte varit familj antar jag att hon inte haft plats i ditt liv? Man behöver inte älska, eller ens tycka om, alla familjemedlemmar. Speciellt om de har en vana att bete sig illa.Jag tror att hon skulle förstöra mer än tillföra genom att komma på ert bröllop. Kanske du ska vara glad att hon inte kommer...// P
    Helt rätt analyserat.
    Jag skulle inte umgås med henne alls om hon unte hade barn.
  • Nightingale
    Bluerose skrev 2008-02-29 07:28:00 följande:
    Är hon gift förresten? Ifall det är avundsjuka bakom...
    Ensamstående
  • Nightingale

Idag känns det som att jag vill skita i allt... konstigt att det tog så hårt...

• ia7

tänk positivt: det är ju inte din m2b som vägrar att komma

• Bluerose

Nej men låt inte din syster försöra för dig. Gissar jag rätt så är det avundsjuka som ligger bakom. Vet ej om hon e van att vara medelpunkten, är det så så kommer hon ju inte vara det på "din dag" eller nu långt innan. Nu är detta bara massa analyser från min sida ;) men är det hon som brukar få sin vilja fram i vanliga fall? Att du ger dig o rättar dig efter henne? Låt henne isåfall inte få sin vilja genom denna gång, det är du som är viktigast nu.
    Lite rörigt kanske men jag hoppas du förstår hur jag menar

• Blondie77

Stå på dig! Din syster verkar bara avundsjuk! Det är din stora dag och den ska inte handla om henne. Jag tror hon kanske testar dig och ser om du ska ge vika och om du inte gör det kanske det inte är helt omöjligt att hon kommer ändå för hon vill nog bara ha "uppmärksamhet" inte egentligen gå miste om ett bröllop och en trevlig fest!

Det är kanske inte samma sak men min äldsta och bästa vän kommer inte på mitt bröllop för hon ville hellre gå på en "rockabilly" fest på en campingplats som är just den helgen! Gissa om jag blev ledsen och kände att våran vänskap inte betyder nått, så jag har "gjort slut" med den vännen och jösses vad mycket bättre det känns nu! (hon har alltid varit ganska självupptagen men det här tog priset) Jag förtjänar inte personer runt mig som är egoistiska och det gör inte du heller :) Hoppas du kan släppa det här och fortsätta se fram emot ditt bröllop!

Lycka till!

• Canta

DIN dag, DU bestämmer. Håller me ovan, verkar lite avis. Stå på dig för vad ni har bestämt.

• tolonta

Håller med övriga. Ni bestämmer, inte din syster. Tråkigt att hon dissar eran fest, men stå på dig. Försök att inte bli arg på henne, om hon säger något, utan var lugn och förklara för henne de skäl ni har till varför ni valt att ha barnfritt. Flera gånger om det behövs. Men ge er inte...

Min syster kommer lämna sin två-åring hemma, de äldre barnen (5 och 10 år) får komma med, de sitter då hos varsin förälder som får se till att de sköter sig...

När jag pratade med min syster så var vi överens om att en två-åring behöver så mycket passning, att det skulle kräva för mycket av dem under festen. Plus att det är svårt, på gränsen till omöjligt för en tvååring att sitta stilla och vara tyst någon längre tid under middagen och tal m.m.. Och sedan kommer de ändå inte minnas något, så de har egentligen inget "utbyte" av att vara med. Min syster förstod fullständigt, som tur är...

Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.