• Nightingale

Min syster vägrar komma på mitt bröllop.

Hej..

Måste bara fråga er om det är jag som är helt onormal?

Min syster vägrar komma bara för att jag väljer att ha barnfritt bröllop. Hon har 2 barn.

Oavsett om hon får barnvakt eller inte så vägrar hon komma bara för att jag har den "regeln" som hon kallar det.

Är det så tokfel att ha barnfritt på festen? På vigseln är givetvis alla barn välkomna. Men vi vill gärna ha barnfritt sne eftersom vi ska servera obegränsat med alkohol och vi tycker inte att barn och rejäl fest hör ihop.

Men just nu är jag jätteledsen och allt känns fel. Men jag vet inte om jag vill ändra MIN dag EN dag i livet bara för att hon har principer.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.
  • Mizty

Hmmmm ja alltså översta delen ska vara i ( )

• Shabby chic

Men jag vill gärna fråga alla er som har barn: Går ni inte heller själva med er parter på bröllop eller andra stora tillställningar? Om era barn är så pass små att de kräver uppmärksamhet hela tiden? Har man inte roligare när man slipper passa upp hela tiden och kan focusera på sig själv? Är det svårt att hitta bra barnvakter? Jag har inga barn själv, och jag har aldrig förstått varför en del ska ha med sina barn överallt... ibland passar det helt enkelt inte.... tycker jag.

• hondafreak

Be din syrra dra nånstans ! Du och din sambo bestämmer helt hur festen ska vara ! Och passar det att lämna barnen till andra fester så passar det nu med. Det måste ligga nåt annat bakom hennes beteende, men det behöver inte du klura med, och håll inte på och försök övertyga henne att ändra sig, hon är inte värd att komma på ert bröllop !

• Nightingale

Nalle Puh 40 skrev 2008-02-29 13:09:21 följande:

Håller med dig precis, varför ska inte barnen få vara med och fira en sådan stor högtid. Sen kanske man kan ha någon som hämtar dem när de blir trötta eller ha en ostörd vrå så att de kan sova.
    Tyvärr är det int epraktiskt möjligt att någon ska komma och hämta barnen, då vi gifter oss långt bort ifrån där alla bor. Så alla måste åka långt och alla måste övernatta.
  • Nightingale

Shabby chic skrev 2008-02-29 13:46:34 följande:

Trist att din syster ska hålla på och klydda... Min första tanke var "undrar vad det egentligen handlar om?" Jag tror att det alltid kommer att vara svårt att förstå varandra om man har barn eller inte har barn... Men det här är ju faktiskt din fest, och du bjuder ju dem du vill ska komma!Hon kaske känner att du inte tar hänsyn till familjen, du är ju ändå moster till hennes barn. Har du bra relation till barnen annars?Kan du inte kompromisa? Hon får ta med sig barnen om hon har en barnvakt med sig, så hon och hennes man kan njuta av festen, trots att deras barn är med?Men det är din fest och du bestämmer, om hon inte vill komma så är det ju hon som går miste om nått! Hon är ju din syster och borde förstå bättre!
    Hon är ensamstående så hon kommer isåfall själv med barnen.
    Jag har en jättebra relation till barnen, älskar dem hur mycket osm helst. Jag har även ett barn själv.

Det går inte att bara ta med barnvakt, då bröllopet är mitt i skogen kan man säga, långt för alla att åka.

Tyvärr är det bara vår mamma, min pappa och hon som är min släkt som kommer. Så att "de andra släktingarna" ska ta hand om hennes barn finns inte... Jag kan inte lasta det på sambons släkt.
  • Shabby chic

Nightingale, Har du en schysst relation till din sysster annars? Blev du chockad när hon vägrade komma, eller var det förväntat?

• Lucia05

Nej, det är inte tokfel att ha ett barnfritt bröllop. Det är tokrätt! Lycka till.

• Nightingale

För att klargöra:

Hon har barnvakt om hon vill. Hon har två av sina bästa vänner som bor nästan granne med henne. De skulle säkerligen kunna vara barnvakt åt ett barn var.

Hon är singel. Ensamstående med tvillingar som kommer att vara 2 år.

Hon är 9 år äldre.

Hur vår relation kommer att vara??
    Ja om vi säger så här: Jag är ju inte direkt sugen på att träffa henne på den obligatoriska påskmiddagen.

• Shabby chic

Om det nu är så få som kommer från din sida så kan jag förstå att det är jobbigt att hon bråkar sig.... Och det är klart att du ska ju inte be folk att ställa upp, det måste ju hon ta tag i själv!

Svar på tråden Min syster vägrar komma på mitt bröllop.