Ny kina tråd!!
Här utan linkar...
Beklagar kära moderator
Här utan linkar...
Beklagar kära moderator
Vanligt material är väl den finaste varianten av satin, chiffong, siden och taft tror jag
Camillla, genom lillsessan har jag beställt. Men det är han som gör ritningarnas fel, han missförstod helt o hållet.
Mica o Krille skrev 2008-03-24 13:21:52 följande:
Tack Bridesilly! Jag tror jag redan sagt till dem att jag ville ha klänningen i ivoryfärgat satin. Men jag frågar en gång också för säkerhets skull
Det känns helt galet att få klänning, underkjol, liten väska, sjal i samm stil som klänningen, två tiaror och en slöja för cirka 260 dollar. Hoppas, hoppas, hoppas nu att jag blir lika nöjd som de flesta andra verkar bli.
Thailand 08 skrev 2008-03-24 13:28:26 följande:
Mica o Krille skrev 2008-03-24 14:19:05 följande:
Hej
Nu har jag fått svar från millybridal att de kan göra klänningen jag vill ha, såhär skrev de:
"IT IS made in satin,organza,lace and beads.
it costs $255+$55 for shipping".
Från kanacca fick jag ju svaret:
Yes, we can make this dress (www.garamaj.se/docs/modeller/bostrana.htm), the total price is $260 including shipping.
Sen mailade jag även Lillsessan för jag tyckte det verkade så smdigt med ett svenskt företag. Men jag fick svaret att klänningen var väldigt avancerad och att jag skulle kunna få den till ett pris av 4100 kr. Så hade de skickat med en bild av hur den skulle kunna se ut, men det var inte i närheten av hur den ser ut eller hur jag vill ha den.
Så nu väljer jag mellan Milly och Kanacca. Måste säga att Kanacca verkar väldigt trevliga så de lutar åt dem.
Men är det någon som har en bild eller nåt på hur man ska ta sina mått?
Tackar på förhand
tack tack!!
enligt mig är de skibra, har inte beställt från andra, skulle inte våga heller=P
Kvaliten är så grym bra, riktig tjock och tung är den.
Servicen är i toppklass, fast de borde bli bättre på engelska=P
men de säger till när de inte fattar, iaf hon som jag hade sa alltid till.
Min är ju i ivory färgad, och den är grym snygg, eftersom att de har light champange, så kan den blir minst lika fin. Detaljerna syns ju mer när man har ivory och champange färgade klänning (det tro jag iaf). Men du ska nog föreställa dig färgen lite mörkare i verkligheten, för min ivory färgade klänning känns lite mörkare i verkligheten.
Linda och Hannes skrev 2008-03-22 23:28:37 följande:
Tack allihopa för eran komentarer. Man blir så glad när andra också tycker att klänningen är fin=)
Tack tack tack
Willes mamma, när du beställer från Kanacca så får du hem ett formulär som med bilder visar vart dina mått ska tas. Du kan mäta och ange i cm. Så funkade det i alla fall för mig. Jag har inte haft någon kontakt med Millys eftersom jag hittade min ena klänning hos Kanacca men har inte heller känt något behov. Kontakten jag har hos Kanacca har hittills varit mkt proffisionell och har gett mig mycket bra service. Klänningen du vill ha är jättefin och jag hoppas att du kan få ett bra resultat, tror dock inte det är någon skillnad på de båda företagen så satsa på magkänslan. Lycka till!