Ny kina tråd!!
Här utan linkar...
Beklagar kära moderator
Här utan linkar...
Beklagar kära moderator
Min klänning är här! Bilder finns i galleriet, men det är inte så lätt att få bra bilder tagna via en spegel, och det går inte bättre med en nyfiken 1-åring som sällskap Axelbanden är inte fastsydda så därför sitter den lite konstigt upptill...
Det finns en sak jag är lite missnöjd med och det är att jag tyckte jag visat ganska tydligt att jag ville att klänningen skulle gå ganska långt upp, dvs i armhålor och rygg, men det har de inte alls lyckats med. Men jag tror det går ändå, möjligen får jag med hjälp av sömmerska flytta ned midjan lite, för axelbanden (som inte är fastsatta, enligt mina önskemål, tycker det är lättare att se själv vart man vill ha dem) är nästan för korta som det är nu...
Sen är den lite stor över höfterna och själva kjolen är lite väl vid för min smak (men det var den på originalet med) men det borde ju inte vara något problem att fixa
Överlag känner jag mig nöjd, behöver nog inte försöka hitta en ny klänning iaf! Och dragkedjan funkar det bra med, ganska precis i midjan och lite stor över bysten men det var så vi måttade.
Ja just det, en sak till! Underkjolen jag beställde är typ stl mini (men jag tror det är one size)! Jag har alltså ca 36 och den där var både för smal och på bilden sitter den ungefär mitt på låren för att nå ner till golvet..! Men man får väl sy på en linning eller så
Beställde från Kanacca och betalade 1150 kr för allt
Kanonfin, grattis!!!
Camilllla - Klänningen ser jättefin ut!
Camillla: Den e superfin!! Grattis till ett lyckat köp
Vad tror ni förresten om min klänning (2:an i galleriet) i ivory med tyllen i vitt (under blomman). Kan bli jättesnyggt men tänk om det skär sig? Ska jag vara lite "mellanmjölk" och ta allt i ivory?
Hej!!
Ta den i ivory och tyllen i vitt tror det blir kanon snyggt!!
Ursnygg klänning
Tack, vad roligt att ni också tycker den ser fin ut
Vicka81: Jag är inte så bra på sånt här med att matcha.. Det enda jag vet är att ivory kan ju ha många olika nyanser... Så även om du väljer ivory på både satinet (antar jag) och tyllen behööver det ju inte se exakt likadant ut...
Fin klänning Camilla!!
camillla den ser jättefin ut