Ny kina tråd!!
Här utan linkar...
Beklagar kära moderator
Här utan linkar...
Beklagar kära moderator
Grodan jag har beställt men inte fått hem mina än. Kommer nog om en knapp månad skulle jag tro. Så har du tid att vänta kan jag återkomma i frågan. Har beställt från Kanacca.
Japp, jag har absolut tid att vänta! Jag har ett drygt år på mig . Men jag ser med stoooor spänning fram mot att se din och några andras i denna tråd. Hoppas verkligen ni blir nöjda!
(Jag har själv Kanacca som förstahands-val).
Jag funderar på att beställa två klänningar i en och samma veva.
En spetsklänning (kopia Jim Hjelm) och en knäkort klänning (till festen) som andas lite 50-tal. (kopia Carmela Sutera).
Båda kommer att behöva ha dragkedjor. Men det hänger väl säkert på en själv och hur duktig man är på att ta måtten.
:-P
Hehe...ja det är många som skrattar ....
Kommer nog nya bilder alldeles strax...
Princess Nightingale skrev 2008-03-21 14:37:02 följande:
Ankan hoppas att din klänning kommer snart.
Ankan80 skrev 2008-03-21 12:07:08 följande:
Här är en till som ska beställa med dragkedja back. Vad tror ni? Ska man ta i ett par cm så att man kan justera hos sömmerska själv? Eller ska man ange exakt och riskera att den blir för liten (svårare att justera)?.. svårt!!!
Tofflisar, är det svårare att justera liten än stor? Har för mig att jag hört att det kan vara tvärtom någon gång för länge sedan.. Ja, ja, jag har i alla fall mätt med lite utrymme emellan (inte mkt) trots att jag ska gå ned ett par kilon också. Vill ändå inte ha en klänning som sitter som klister och räknar kallt med att kanske få justera lite...
Mina tärnor mätte vi tajt på så de får inte öka mycket i vikt innan sommaren..
Grodan, jamen då återkommer jag! Tycker det låter jättevackert med en klänning i spets! Jag har beställt två men jag vet inte om jag kommer ha båda eller bara den ena?! Så satsa dubbelt du, jag menar man får ju två underbara för priset av en billig en i Sverige. Om du inte skulle vilja ha den korta kanske den kan färgas eller användas som den är på någon cocktailfest i framtiden!
Ankan, ja men då får vi hoppas att den kan klara färden hela vägen hem till dig denna gång! Det är ju helt otroligt att det hänt! Vilken tur att du hade tagit i lite extra med tid! Har du fått det hela kompenserat från posten?
Japp det var en spetsklänning...
Lillsessan fixar allt med posten och så. Får en ny utan extra kostnad.
The Bumblebee skrev 2008-03-21 15:25:54 följande:
ROM2008: Ja jag tror det. Om den är mkt för liten måste man ju lägga till tyg och det är inte lätt. Jag tror jag mäter mig och beställer enligt de mått jag har nu, vill gå ner ngr kilon till så då har man lite spelrum
Tofflisar, mitt resonemang exakt