• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • Thailand 08

Jag minns inte,tror det var TNT.Men den pärmen är hos revisorn.Fick en avi och sen hämta på företagsposten,båda klänningarna

• Thailand 08

Jag beställde en brudis i september,men den kändes inte rätt.Förlångt släp att ha vid vattenfallet.sen bställde jag entill,den jag använde

• Nienna

Thailand 08 skrev 2008-03-21 21:42:31 följande:

Underbar klänning ( kanske jag har skrivit förut,men tål att upprepas)Jag hade nog valt korsett snörning med dom banden i den beiga färgen som det är på framsidan
    Håller med dig, tror det skulle bli jättesnyggt!
  • Cissit

Det låter bra! Tror jag får prata med dem som ska sy och se vad de kan göra....Vad tror ni om tärnklänningarna då? Visst borde det nästan gå att ha korsettsnörning på dem också? Är lite orolig för min ena syster som ska vara tärna varierar väldigt i vikt och vi måste ju beställa klänningarna snart...den kanske kommer vara för stor eller för liten när den väl ska användas :P

• Cissit
    ROM2008 skrev 2008-03-21 21:39:08 följande:
    Cisit, hur brukar den typen av klänningar se ut i ryggen? Tycker det är svårt.. Den anspelar ju lite på medeltiden för okunniga mig och då hade man ju ivart fall inte dragkedjor . Skulle nog inte kännas fel med korsettsnörning men jag gillar å andra sidan oftast dragkedja bäst. Äh, jag bara svamlar ju.. Tror dock du kan ha vilket som!
    Jag vet faktiskt inte ritkigt hur de brukar se ut...jag har en "liknande" klänning hemma men enklare, köpt på medeltidsveckan i Visby och den drar man bara över huvudet, tror det var vanligt på den tiden, men det känns inte riktigt aktuellt när man är fin i håret och så ;) Dragkedjan måste ju vara dold om det ska vara en sån, eller så kan man ha knappar, men det verkar bökigt. Dessutom så ska vi inte ha hela bröllopet i medeltidsstil, jag föll bara för klänningen, så det spelar inte så stor roll om det inte är "tidsenligt" så att säga :)
  • ROM2008

Ja, den är verkligen jättevacker så jag förstår att du fastnade för den . Nä, dra över huvudet är i alla fall inte något alternativ . Satsa på korsettliv, det lät fint så som Thailand 08 beskrev..

• Grodan81

Camilllla, Rom2008, Ankan80, Bumblebee och Tofflis:

Verkar som jag satte igång något i och med min fråga om "dragkedja och mått".
    Tänkte framförallt på det som Camillla sa... dvs. att du utgick ifrån Asperas mått för stl.36 och hade det i åtanke! SMART! Det måste jag lägga på minnet. (Eftersom jag fortfarande har så lång tid kvar, så har jag ännu inte varit och prövat klänningar i butik, men det kanske man ska göra bara för att få en känsla för mått osv.??)

Keep me posted, när ni får era "dragkedje-klänningar"

• jojo matte

Hej! Hörde om branden. Vad hemsk och tråkigt.. hoppas att den nya blir lika bra eller bättre :)

Ankan80 skrev 2008-03-21 12:07:08 följande:
    Min nya klänning är snart klar Den andra brann ju upp i postbilen här i Sverige .
  • jojo matte

tack alla ni som kommenterat min klänning.. känns skönt och lugnande att ni gillar den som den e på bilden :)

• Yea

Har inte varit så aktiv i den här tråden, men tänkte dela med mig att jag fick hem min klänning i torsdags=).
    Beställde från MIllybridal, jag säger bara OH MY GOD!!!!
    Den är sååå otroligt vacker, vet inte hur jag ska kunna beskriva den.
    Har bilder på den, men den är inte ens i närheten av hur den egentligen ser ut i verkligheten, plus att den är lite skrynklig.
    Men gud vad glad jag är, materialet är underbart!! Den är finnare än de klänningar jag provat i butik, och de kostade runt 17 000 kr.
    Ett stort plus är att de från Milly är så oroligt snälla, gud de har verkligen tålamod. De svarade alltid på mina mail inom 24h.

Svar på tråden Ny kina tråd!!