• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • Mamasnest

Jag tycker verkligen att Millys verkar seriösa. De har mailat mig flera gånger de sista dagarna och vill att jag ska ta mer mått så att klänningen blir bra.
    Jag är ganska lång (175 cm) och de bad om mitt mått från midjan ner till kjolkanten. Min klänning är kort fram och lång bak så jag gav dem måtten från midjan ner till fötterna, alltså bak på klänningen. Ändå frågade de om måttet var fram eller bak. Hade måttet varit fram hade jag varit 45 cm längre än jag är. Stackars sömmerskorna som tror att de syr åt jättar.

• Camilllla

Är det någon som vet vad Kanacca använder sig av för leverantör? Har fått ett trackingnr men vet inte vart man ska söka efter det... Vill ju ha koll

• stfa

Vad fina klänningar alla fått nu på sistone! Längtar snart ihjäl mig efter mina klänningar. De började sys 10/3 så det är ett tag kvar...

• ROM2008

Mammanest, *skrattar* ja, jag undrar vad de tänker ibland!

Camilla, ingen aning men jag gissar på DHL?!

• WillesMama

Hej!

Är ny här i er roliga tråd, men har läst ifatt lite=)
    Funderar på att beställa från Kanacca.

Är så sugen på denna klänningen:
    www.garamaj.se/docs/modeller/bostrana.htm

Men vill inte köpa den i sverige, då kostar den 13 000:-.

Har ni annars sett någon liknande, gärna med korsett, när ni spanat runt?

• Cissit
    brud080808 skrev 2008-03-19 11:21:30 följande:
    Åh nu har jag hittat en superfin! på millys dessutom, och vilket bra pris! vad tillkommer tror ni i frakt etc? hur långt iförväg måste man beställa? skräddarsyr de? Är lite orolig över tyget, vad är det för material? vill ju ha glansigt, typiskt bröllopstyg www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1....
    Jag fick tygprover från millys och jag tycker tygerna var jättefina, tjock bra kvalitet och lagom glansiga.... Men om du har lite tid och så så kostar det bara någon femma att få hem tygprover. Jag betalade 19 kronor för 3 bitar och det tog lite drygt 2 veckor att få hem dem.:)
  • Cissit

Nu har jag äntligen bestämt mig för att beställa min klänning och två tärnklänningar från millys, skickade precis iväg ett mail och väntar nu på att få länken till beställningssidan. Såååå spännande :)

• WillesMama

Hej!

Nu har jag fått svar på mina frågor av choice på Kanacca. Jag undrade om de kunde tillverka en klänning efter en bild som jag skrev ovan, och de kunde de, till den nätta summan av nästan 1600 inkl shipping. Super!

Men nu är jag lite sugen på den andra klänningen i mitt inlägg ovan också.
    Jag vill ha den med korsett och utan axelband. Det gick bra skrev hon, men så skrev hon även: "If make the dress strapless, then the neckline will be straight or sweetheart neckline."

Vad betyder detta? Vad är sweetheart neckline?

Tusen tack om ni vill svara=)

Svar på tråden Ny kina tråd!!